Er det jeg som er sær og vanskelig

Vipsis

Gift med forumet
.. når jeg synes det er sjokkerende å bli invitert i 4 timer lang barnebursdag hvor mange av gjestene har over 2 timer reiseveg (en veg), alle har SMÅ barn, og det kun skal serveres kake??

Iløpet av de timene det er snakk om spiser lille normalt lunch, sover og spiser middag.. Synes dette ble fryktelig vanskelig!! HATER å bryte rutiner, så mulig det bare er i hodet mitt det ble kaos nå..

Kan noen fortelle meg at jeg overdriver her??

Nei, det var lenge. Men kan jo hende de ikke har råd til å fore alle?

Ta med mat til lillen da vel, er jo ikke verre enn det? :)

Ta med litt rundstykker eller noe?

nå er jeg litt sånn at jeg sier at jeg håper det blir servert litt mat, for vi er sikkert matsultne når vi kommer....evt så tenker jeg at vi da spiser på veien - og jeg kan godt også tenke at folk gjør det om det var jeg som inviterte...

men siden jeg elsker å diske opp og styre og ordne så serverer jeg alltid mat (rundstykker eller pølser for eksempel) når vi har bursdag for T... alle kommer langveisfra, med 3 timer hver vei - så da syns jeg det minste jeg kan gjøre er å lage istand litt mat og ikke bare kaker..

men vi er alle forskjellige...

Litt lite informasjon til og gjøre meg opp noen mening egentlig.. Om det er snakk om familieselskap hos noen som bor langt unna, så synes jeg ikke det er så galt. De regner vel med at folk spiser før de kommer, så får de kaker ol, også kan man spise middag når man kommer hjem.

For dere som har lang reisevei så ville jeg smurt matpakke eller spist ute før bursdagen, alt etter lommeboken og lysten. :p

jeg tenker man bør servere mat dersom bursdagen går utover lunsj eller middag. uansett innen 4 timer bør man ha mat og ikke bare kake. reisevei ville jeg ikke tatt hensyn til, da må man heller bare la være å dra tenker jeg...

Om det er så ille så er det vel fritt frem og dra hjem tidligere? Eller ta med mat til minsten?

Tja, en kan ikke forvente at alle skal kunne så små barns rutiner... Vi rekker omtrent ikke å besøke noen på ettermiddagen for det skal spises både middag og kvelds innen klokka er 18.30 og jeg liker ikke å kreve middag liksom... Jenta vår legger seg 18.30...

Men i sånne selskaper på dagtid så hadde jeg tatt med matpakke til lunsj og en sånn hipp middagsrett som passer til gutten din sin alder og så hadde jeg bare tatt meg til rette. Soving hadde jeg også bare tatt meg til rette med.

Jeg mener at når man inviterer folk med små barn så må man forvente at noe må legges til rette. Jeg tenkte at vil dere ha oss der så forstår dere at vi må få mat og søvn til jenta vår på en eller annen måte. Så vi tok med selv og lånte mikro rett og slett! Null problem!

Synest ikke du er sær i de hele tatt...hadde reagert på akkurat samme måte, å sikkert endt opp med å bli hjemme

Når eg feiret dagen til jenten min, reiste dei fleste mellom 2-3 timer. Eg lot dei bli så lenge dei orket og eg serverte pølser i brød

Denne gang skal eg lage pizzasnurrer blant annet. Men eg er høygravid under denne bursdagen, så vurderer å kjøpe inn kaker, boller osv.

Eg vurderer også å leie eit lokale.

Jeg syns det er rart ja..hadde garantert servert mat, det gjør jeg jo i en 2 timers bursdag.

Ta med mat du da 

Nei, jeg synes ikke det er rart at du reagerer. Du hadde nok ikke tenkt så mye over det om du ikke hadde hatt barn:p
MEN

Du kan gjøre slik min mor alltid gjør når vi feirer bursdag. Hun lager rundstykker eller horn som hun smører på å tar med. Vi har diabetikere i familien så det er for å regulere blodsukkeret til de det gjelder og for at alt ikke skal være bare søtsaker:)

Når vi feirer lager jeg alltid fruktfat i tillegg til to kaker og middag.

Back
Topp