Er det jeg kan gjøre for å få eggløsning (etter MA)?

Caroline___1989

Betatt av forumet
Novemberlykke 2018
Dette er så utrolig forvirrende og slitsomt. Hadde utskrapning 4. jan grunnet MA/blighted ovum. Hos gyn 24. januar sa gyn at jeg snart har EL og at han så en stor follikel. Han skulle bekrefte dette med blodprøver 26.jan. På blodprøvene var jeg tydeligvis langt unna EL for FSH, LH, Østradiol, progesteron var laaavt.

Tok ny blodprøve 2. feb for å sjekke om jeg var nærmere EL, men da hadde verdiene gått mer ned! Legen har skullet ringt meg i en uke men jeg får ikke svar. Vet ikke hva jeg skal gjøre.

Alle EL tester er negative også. Jeg skal prøve å trene mye mindre denne uka (trener 5-6 gagne i uka men ikke syykt hardt). Noen som har noooen kjerringråd/tips/erfaringer på dette og som kan hjelpe meg å få EL?

(Sniker)

Nei, dessverre er det ingenting du kan gjøre, med mindre du vil ta medisiner for å få eggløsning, og det får du ikke med mindre det er nødvendig.
Hyppig sex er det eneste dere kan gjøre av "tiltak," ellers er det venting som gjelder. :/
Håper du snart får en ny spire, som sitter. <3

Ingen råd å komme med. Det kan jo ta litt tid etter en slik påkjenning. Lykke til :)

Ja det blir i såfall medisiner som sagt over. Men man kan jo prøve akupunktur (for de som tror på det) akupunktøren kan stimulerer til eggløsni g og sette i gang eggløsning (hvis jeg skjønte riktig) Ellers er det bare å kose seg med typen, kanskje før du vet ordet av det har du hatt en eggløsning og kanskje blitt gravid. Kanskje du stresser mindre også, enn det man gjør når man har eggløsning

Back
Topp