Er det innenfor med joggesko til festdrakt/bunad på 17.mai

Stolt mamma

Forumet er livet
Septemberbarna 2019
Barna skal ha på seg festdrakt på 17.mai. Har pensko/bunadsko, men ungene synes de er ubehagelige å gå i. De skal jo gå en del, både i tog og på skoleplassen etterpå. Vurderer derfor joggesko. Hva tenker dere, er det innenfor?

Jeg skal ha det selv :laughing025kan jo evt få tak i svarte?

Bunad nei, festdrakt ja!

På unger er alt greit. Hvis en kan minimere mengden syting med enkle grep, så gjør man det. "Passende sko" er ikke (alltid) en kamp å ta.

Ja, på barn syns jeg det er helt innafor. :)

Siden jeg selv alltid hadde enorme gnagsår på føttene HVERT år på 17. mai da jeg var barn, vil jeg si ja :)
Så kan de heller skifte når verste tog/traskevirksomheten er ferdig.
Burde være rene joggesko uten skrikende farger osv.
På voksne - ikke innafor etter min mening :p

Barna skal ha på seg festdrakt på 17.mai. Har pensko/bunadsko, men ungene synes de er ubehagelige å gå i. De skal jo gå en del, både i tog og på skoleplassen etterpå. Vurderer derfor joggesko. Hva tenker dere, er det innenfor?
Mine har alltid brukt joggesko, men delvis av økonomiske årsaker. Festdraktene har de fått av familie/arvet. Jeg, unnskyld ordbruken, driter i at andre måtte mene det er feil.

Hos oss er ikke det innafor, men hva andre gjør er opp til de:) vi har kjøpt sko på forhånd og gått de inn før17 mai så aldri gnagsår her

Ja, hvorfor ikke, bunaden dekker jo over skoene allikevel. Og det er mer behagelig for deg. Tipper det er helt uaktuelt om du spør den eldre garde btw :p

i utgangspunktet er det dritstygt, men ikke noe ålreit for unger å få gnagsår eller vonde bein heller.

Takk for alle svar. Her handler det ikke om gnagsår for det kunne jeg enkelt ha fikset, men ungene synes skoene er ubehagelige på. Kan jo skjønne det, pensko er jo ikke akkurat laget for mye gåing og lek. Da blir det joggesko og fornøyde barn :)

Ja, men ville da hatt enkle hvite eller sorte RENE joggesko :) Til voksne nei.

Back
Topp