...å bli litt lei seg når vesla sier hun vil klippe seg HELT kort... ??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tror det ligger litt i det å kunne sitte å kose med håret og jentungen, få lage fletter og andre kjekke ting? Syns det er kjempe kos når jentungen spør om hjelp til å børste håret og få prøve frisyrer. Litt mor datter tid og at det er så jentete, syns ikke jenter med kort hår ser ut som gutter akkurat.Eg kan heilt ærlig ikke forstå hvorfor det er så viktig for oss mammaer at jentene skal ha langt hår. Så derfor må eg spør. Hvorfor er dette så viktig? Selv har eg ei jenta som har veldig kort hår. Damer spør hele tiden på hvorfor hun har så kort hår som om jenter ikke kan ha det,som om det ikke er like fint.
Selvfølgelig er det kos men skal vi nekte dem og skal vi lære dem at det ikke er like fint? Det kommer jo veldig an på kor kort det blir. Eg kan lage felter og noen få frisyre på henne selv om det er kort og tynt. Jentå mi får høre hele tiden at det ikke er like fint.Eg har hørt mange mammaer sier selv at jentå deres ikke får ha kort hår pga det ikke er fint :-oTror det ligger litt i det å kunne sitte å kose med håret og jentungen, få lage fletter og andre kjekke ting? Syns det er kjempe kos når jentungen spør om hjelp til å børste håret og få prøve frisyrer. Litt mor datter tid og at det er så jentete, syns ikke jenter med kort hår ser ut som gutter akkurat.
Det sagt, her liker min kort hår og spør for tiden etter veldig kort hår igjen og hun er kjempe fin i det også. Sier alltid at hun får velge selv hos frisøren.![]()
Jeg synes ikke det nei. Hadde aldri falt meg inn å si nei eller sagt til snuppa at hun ikke er fin i det!Selvfølgelig er det kos men skal vi nekte dem og skal vi lære dem at det ikke er like fint? Det kommer jo veldig an på kor kort det blir. Eg kan lage felter og noen få frisyre på henne selv om det er kort og tynt. Jentå mi får høre hele tiden at det ikke er like fint.Eg har hørt mange mammaer sier selv at jentå deres ikke får ha kort hår pga det ikke er fint :-o
Ja eg blir litt satt ut men som sagt har hørt det mange ganger og de sier det sånn min datter høre det. Eksempler så er det mange jenter som har spurt om de kan klippe det like kort som min datter der mor har svart dette :-oJeg synes ikke det nei. Hadde aldri falt meg inn å si nei eller sagt til snuppa at hun ikke er fin i det!
Aldri hørt noen si det heller, hørt at en skulle ønske de ville beholdt langt feks men finnes mange rare folk![]()
Så irriterende. Her har hun fått spørsmål fra andre jenter hvorfor men da svarer hun så fint selv at det er fordi hun syns det er fint/kult.Ja eg blir litt satt ut men som sagt har hørt det mange ganger og de sier det sånn min datter høre det. Eksempler så er det mange jenter som har spurt om de kan klippe det like kort som min datter der mor har svart dette :-o
Ja eg blir litt irritert. Godt å høre at det ikke er sånn overlatSå irriterende. Her har hun fått spørsmål fra andre jenter hvorfor men da svarer hun så fint selv at det er fordi hun syns det er fint/kult.
Aldri hørt noen mødre si noe negativt heldigvis. Hadde blitt ganske irritert da.