Er det innafor...

Åh huff! Føler meg deg.. Men av egen erfaring så snakk med henne! Forklar at håret ikke wooops kommer tilbake. Den samtalen glemte moren min :P Ble mange tårer da jeg forstod at håret mitt ikke kom tilbake 2-3 dager senere

Haha jeg gjorde det samme da jeg var 9 :p like langt hår.
Jeg ville være gutt haha :p

Hadde det slik i halvannet år før jeg sparte til langt, da ville jeg være jente igjen.

Stakkars mamma, for lillesøsteren min på 5 ville også når je hadde.

Så hun fikk høre "å så søte gutter du har"...

:hilarious:

Hun skal få ta avgjørelsen selv, jeg skal snakke litt mer med henne. Tenkte å avlyse frisørtimen fra i morgen til over helgen...

Helt innafor :-P
Husker jeg ble kjempelei når heksa av en stebestemor klippet håret til jentungen når hun var 2-3 år gammel og ENDELIG hadde fått hår og søte antydninger til krøller :-P

Mens nå får jentungen styre selv og foretrekker kort... Selv om jeg syns hun kler langt også.

Eg kan heilt ærlig ikke forstå hvorfor det er så viktig for oss mammaer at jentene skal ha langt hår. Så derfor må eg spør. Hvorfor er dette så viktig? Selv har eg ei jenta som har veldig kort hår. Damer spør hele tiden på hvorfor hun har så kort hår som om jenter ikke kan ha det,som om det ikke er like fint.

Tror det er viktig at du ikke skamgjør det faktum at hun vil ha kort hår. Jenter kan ha kort slik som gutter kan ha langt, men mange foreldre viser klar misnøye med valget barnet tar og det kan påvirke kjønnstereotype på samme måte som klær, farger og leker, selv om hun selv kanskje ikke tenker så stort på det.
Om hun vil ha kort hår nu så er det fint, et valg hun tar på egenhånd. Angrer hun etterpå, erfaring hun tar med seg. Så lenge hun får vite at hun kan kle og like kort hår er jo det kjempefint i seg selv tenker jeg :)

Ja, jeg hadde blitt lei meg. Gjorde det selv som 10-åring, og angret så fælt... Mulig jeg tenker på det.

Eg kan heilt ærlig ikke forstå hvorfor det er så viktig for oss mammaer at jentene skal ha langt hår. Så derfor må eg spør. Hvorfor er dette så viktig? Selv har eg ei jenta som har veldig kort hår. Damer spør hele tiden på hvorfor hun har så kort hår som om jenter ikke kan ha det,som om det ikke er like fint.
Tror det ligger litt i det å kunne sitte å kose med håret og jentungen, få lage fletter og andre kjekke ting? Syns det er kjempe kos når jentungen spør om hjelp til å børste håret og få prøve frisyrer. Litt mor datter tid og at det er så jentete, syns ikke jenter med kort hår ser ut som gutter akkurat.

Det sagt, her liker min kort hår og spør for tiden etter veldig kort hår igjen og hun er kjempe fin i det også. Sier alltid at hun får velge selv hos frisøren. :-)

Tror det ligger litt i det å kunne sitte å kose med håret og jentungen, få lage fletter og andre kjekke ting? Syns det er kjempe kos når jentungen spør om hjelp til å børste håret og få prøve frisyrer. Litt mor datter tid og at det er så jentete, syns ikke jenter med kort hår ser ut som gutter akkurat.

Det sagt, her liker min kort hår og spør for tiden etter veldig kort hår igjen og hun er kjempe fin i det også. Sier alltid at hun får velge selv hos frisøren. :-)
Selvfølgelig er det kos men skal vi nekte dem og skal vi lære dem at det ikke er like fint? Det kommer jo veldig an på kor kort det blir. Eg kan lage felter og noen få frisyre på henne selv om det er kort og tynt. Jentå mi får høre hele tiden at det ikke er like fint.Eg har hørt mange mammaer sier selv at jentå deres ikke får ha kort hår pga det ikke er fint :-o

Selvfølgelig er det kos men skal vi nekte dem og skal vi lære dem at det ikke er like fint? Det kommer jo veldig an på kor kort det blir. Eg kan lage felter og noen få frisyre på henne selv om det er kort og tynt. Jentå mi får høre hele tiden at det ikke er like fint.Eg har hørt mange mammaer sier selv at jentå deres ikke får ha kort hår pga det ikke er fint :-o
Jeg synes ikke det nei. Hadde aldri falt meg inn å si nei eller sagt til snuppa at hun ikke er fin i det!
Aldri hørt noen si det heller, hørt at en skulle ønske de ville beholdt langt feks men finnes mange rare folk :-P

Det er lov å bli lei seg, men da bør du holde det for deg selv. Så lenge hun er klar over at håret ikke vokser ut på lang tid, så er det bare å kjøre på. Er jo fint med kort hår også :) Det viktigste er jo at hun er fornøyd og hvis det å ha kort hår vil bedre selvfølelsen hennes er jo det bare supert.

Jeg synes ikke det nei. Hadde aldri falt meg inn å si nei eller sagt til snuppa at hun ikke er fin i det!
Aldri hørt noen si det heller, hørt at en skulle ønske de ville beholdt langt feks men finnes mange rare folk :-P
Ja eg blir litt satt ut men som sagt har hørt det mange ganger og de sier det sånn min datter høre det. Eksempler så er det mange jenter som har spurt om de kan klippe det like kort som min datter der mor har svart dette :-o

Ja eg blir litt satt ut men som sagt har hørt det mange ganger og de sier det sånn min datter høre det. Eksempler så er det mange jenter som har spurt om de kan klippe det like kort som min datter der mor har svart dette :-o
Så irriterende. Her har hun fått spørsmål fra andre jenter hvorfor men da svarer hun så fint selv at det er fordi hun syns det er fint/kult.
Aldri hørt noen mødre si noe negativt heldigvis. Hadde blitt ganske irritert da.

Så irriterende. Her har hun fått spørsmål fra andre jenter hvorfor men da svarer hun så fint selv at det er fordi hun syns det er fint/kult.
Aldri hørt noen mødre si noe negativt heldigvis. Hadde blitt ganske irritert da.
Ja eg blir litt irritert. Godt å høre at det ikke er sånn overlat :-)

Pass på at du finner en frisør som kan lage en ungdommelig klipp ihvertfall. Klippet meg kort hos en litt eldre dame da jeg var lita som ga meg skikkelig dameklipp, sånn type 60 år dameklipp. Så helt forfærdlig ut! Fikk hjelp av en annen frisør til å fikse det, og da ble jeg kjempefornøyd. Hadde kort hår i flere år :D

Selvfølgelig har jeg ikke tenkt å nekte henne og har heller ikke tenkt å fortelle henne at ikke fint med kort hår
Kjønn handler det ikke om. Storebroren på 7 år har langt hår. Men jeg får ikke flette ham :p

Back
Topp