Er det ikke rart....?

Jellyfish

Elsker forumet
At et foster på 17 cm nesten ikke kan kjennes?

Er 17+0 i dag, og leser i app'en at fosteret nå er 17 cm langt og veier 180 gram. Jeg har faktisk kjent bevegelse hver dag siden søndag, men det er jo ikke mye. Jeg kjenner også av og til at magen er "i veien", selv om den enda ikke er synlig bak polstringen. Er førstegangsgravid, så jeg hadde jo egentlig ikke ventet å kjenne bevegelser så tidlig, synes bare det er veldig rart at jeg har plass til en 17 cm lang "ailien" der inne nesten uten å merke at den ligger der og turner. Stadig nye ting å undres over når man er gravid :-)

Er 18+4 og tror kjente litt en gang. Snakket med jordmor og hun sier det er helt normalt at en kjenner. At etter uke 20 er vanlig hos de fleste å kjenne og etter uke 24 burde kjenne hver dag

Jeg er akkurat 20 uker i morgen og har enda ikke kjent noe :/ Føler at jeg burde kjenne noe, men fikk beskjed om at siden morkaka mi er foran så kan det ta lengre tid før jeg kjenner noe. Gleder meg SÅ mye til å kjenne bevegelse :D

Jeg var 19+0 før jeg kjente tydelige bevegelser (har morkaken bak), og har kjent bevegelser daglig siden da.
Men jeg lot meg fascinere på TUL (var da 13+5, hvis ikke jeg husker helt feil) - greit nok, fosteret var bare 7-8 cm fra hode til rompe, men sånn som han sprellet og turnet rundt så syntes jeg det var rart at jeg ikke kjente noen verdens ting :P

Jeg er akkurat 20 uker i morgen og har enda ikke kjent noe :/ Føler at jeg burde kjenne noe, men fikk beskjed om at siden morkaka mi er foran så kan det ta lengre tid før jeg kjenner noe. Gleder meg SÅ mye til å kjenne bevegelse :D
Første svangerskapet mitt lå den foran å da kjente jeg ikke noe før uke 24.

Er det sånn at det ikke er så mye nerver inni der kanskje? Da er det jo nesten rart at vi kjenner menssmerter så godt, det er jo livmora det og. Eller er det fostervannet og alt som tar av for det hele? At jeg ikke kjente noe som var bare et par cm kan jeg liksom forstå, men 17 er jo STORT til å være noe ekstra inni kroppen synes jeg, og i hvertfall når det også beveger på seg.

Veldig merkelig! Kvinnekroppen er helt syk som greier alt dette :-D

Jeg var 19+0 før jeg kjente tydelige bevegelser (har morkaken bak), og har kjent bevegelser daglig siden da.
Men jeg lot meg fascinere på TUL (var da 13+5, hvis ikke jeg husker helt feil) - greit nok, fosteret var bare 7-8 cm fra hode til rompe, men sånn som han sprellet og turnet rundt så syntes jeg det var rart at jeg ikke kjente noen verdens ting :P

Tenkte samme! Kjente jo noen dult på ul, men babyen var full av liv og holdt på med armene osv uten at jeg kjente det. Er nok bare de kraftigste sparkene som kjennes enda :)

Blir kjekt når de blir større og lettere å kjenne :)

Men samtidig gruer jeg meg til enda mindre plass for magesekk og tarm, kraftigere spark mot blære eller kickboksing mot ribbein, hahaha :p
Haha :p enten eller :p følte aldri det var så ille med gutten men kan være anderledes denne gangen :p

Jeg er 17+3 og har ikke kjent noe.. Litt godt for meg at det gjelder flere av dere, selv om jeg gruer meg til OUL om to uker om jeg ikke har kjent noe til da!

Jeg er førstegangs, morkaken ligger bak. Og kjente først liv i uke 18. Men det var etter OUL, da jeg merket at hvergang trollet mitt beveget seg så kjente jeg det litt. trodde før at det bare var luft i magen :P

Var hos jordmor i dag, og måtte spørre henne hvorfor det tar så lang tid før man kjenner noe når man har noe så stort inni seg. Hun mente det kom av fostervannet som demper alle bevegelsene, men hadde egentlig aldri tenkt over det sa hun.

Jeg er uke 20 på søndag. Var på OUL på onsdag, og var noe bekymret. Men det var fest i magen ;)
Jeg har fortsatt ikke kjent noe som helst, men i følge gyn var det siden jeg hadde morkake foran, og litt ekstra polstring på magen. Nå slapper jeg hvertfall mer av enn jeg gjorde sist uke

Back
Topp