Er det ikke rart..?=)

VårAndreLykke

Betatt av forumet
..at man alltid har lyst på det man ikke kan få!? Jeg går å sikler på spekeskinka og fetaosten i kjøleskapet, og synes det er litt synd i meg som ikke kan spise det før til sommeren igjen..men bare littegrann altså!emoticon 

GOD LØRDAGSKVELD, JENTER

Jeg også... FETAOST... har bare lyst på fetaost ...hehe..

Matportalen om fetaost :

"Listeria kan vokse i noen typer fetaoster, avhengig av hvordan fetaosten er produsert. Det generelle rådet er: Dersom du vil være på den sikre siden bør du unngå fetaost. Ønsker du likevel å spise fetaost, kan du ta kontakt med produsenten og forhøre deg om de har utført holdbarhetstester for listeria i produktet."

Videre sier de også :

"Pasteurisering gir ingen garanti mot forekomst av Listeria i osten. Listeria er også blitt påvist i myke oster som er laget av pasteurisert melk f. eks. brie, camembert og blåmuggost som gorgonzola."

Kan være greit å vite =)

Gruer meg mest til å måtte Styre unna rakfisken 1juledag.. Spiser det hver julefrokost sammen med my annet godt med familen. Kjipt. Vente til neste jul da=/

Jeg kunne kjørt i meg et helt spekebrett. LETT! Inklusive fenalår!

Ventejente85 skrev:
så lenge fetaosten er pasteurisert kan den spises  Det står på glasset.

Snuppo,Tarzan og spiren skrev:

Ventejente85 skrev:
så lenge fetaosten er pasteurisert kan den spises  Det står på glasset.

Det er ikke det matportalen sier?

hmm kan man ikke spise brie?????

FIFI Forglemmegei skrev:

Man KAN, men bør la være.

FIFI Forglemmegei skrev:

Anbefalingene fra matportalen er vel at hvis man vil være på den trygge siden så lar man være. Jeg aner ikke hvor liten risikoen er. Kanskje du kan spørre jordmor eller lege på neste kontroll hvis du er veldig usikker på hva du skal gjøre?

Back
Topp