er det ikke normalt

x1xlille umulius

Gift med forumet
at barn på 11-12 mnd er litt hypre?? tenker på gutter.....
utforsker ting, skal ta på alt, bruker stemmen (hyler litt)
og er overalt hele tiden???

dem krabber/reiser seg opp etter alt, og mange går også på
den alderen.
jeg mener det er normalt.. men venninna mi mener det er
er tegn på adhd[&:][8|]

Litt tynt grunnlag for å si at det er adhd synes jeg. Kanskje litt tidlig og? Adhd går jo ikke bare ut på å være hyper heller...

jeg har to gutter med den diagnosen.....og ja det er normalt at barn kan være aktive "hyper "uten å ha den diagnosen.....friske barn er og skal være røsslige!!!!(de å)

For noen kan det helt sikkert være tegn på det, men det er nok fåtallet[;)]
Barn er forskjellige, noen er aktive og høyrøstede, andre roligere og mer opptatt av å studere ting...[:)]

Man utreder jo ikke barn så tidlig for ADHD, og det er nok en grunn for det[;)]

"Umulig" å stille ADHD diagnose så tidlig! Jeg har ei jente på 16 mnd og hun er høyt og lavt hele tiden. Barn skal være aktive og nysgjerrige....tenk på alternativet! jeg vil ikke ha apatiske barn som bare sitter dere og venter på å bli akivisert!! Priser meg lykkelig for at jentene mine er nysgjerrige, ikke godtar et nei for et nei bestandig, har egen vilje og at de bruker kroppen!!

Adhd kan man vel ikke merke tydelig før barnet er en 3-4 år eller noe. Sønnen min har alltid vært meget aktiv av seg, men jeg tror ikke han har adhd allikevel. Barn skal jo være aktive.

Mye annet enn å bare være aktiv som er tegn på adhd.

Slik har begge mine jenter vært.  Men eldste jenten har ikke noe adhd nå i hvertfall. og småen begynner å roe seg litt nå. Så tror det er normalt at noen unger er mer aktiv enn andre i den alderen der.

Det er normalt. [:)]

jeg sa det til henne at da har iallefall gutten min adhd..
han er jo overalt hele tiden og til tider litt umulig.
men det kunne hun ikke uttale seg om[&:] hun ser han jo
daglig. og om hennes har det så er min evt 10 ganger
høyere grad enn hennes.. han er jo så stille (synes nå jeg da)
helt normal!!

ORIGINAL: løve78

"Umulig" å stille ADHD diagnose så tidlig! Jeg har ei jente på 16 mnd og hun er høyt og lavt hele tiden. Barn skal være aktive og nysgjerrige....tenk på alternativet! jeg vil ikke ha apatiske barn som bare sitter dere og venter på å bli akivisert!! Priser meg lykkelig for at jentene mine er nysgjerrige, ikke godtar et nei for et nei bestandig, har egen vilje og at de bruker kroppen!!

Enig med løva her[:)] Priser meg lykkelig for en nysgjerrig liten jente som er høyt og lavt hele tiden!
ADHD går vel ikke bare på hyperaktivitet, men mest på konsentrasjonsvansker? Og det utredes ikke på så små barn av en grunn.

ORIGINAL: Cre^tive

Min er hvertfall slik!!![;)][:D]

Min også[;)]

TULL!! det er helt vanlig!!!

ORIGINAL: *LiseT*

ORIGINAL: lille umulius

at barn på 11-12 mnd er litt hypre?? tenker på gutter.....
utforsker ting, skal ta på alt, bruker stemmen (hyler litt)
og er overalt hele tiden???

dem krabber/reiser seg opp etter alt, og mange går også på
den alderen.
jeg mener det er normalt.. men venninna mi mener det er
er tegn på adhd[&:][8|]

Jeg mener veninnen din er unormal og har sansynligvis ikke barn!

Klart det er normalt.

det er sønnen hennes vi snakker om da[8D][:D]

Da har isåfall Robin adhd også[&:]Han er fullstendig villmann til tider,propell uten like,men det er jo sånn unger skal være!De skal være aktive,de skal røre på seg,løpe rundt og bruke energi!Nå er det adhd i familien,både diagnostisert og ikke,både på min og pappa`n hans side,men det bekymrer ikke emg nå.Jeg ser han sammen med unger på hans egen alder,og han er ikke mer aktiv enn andre unger,det er rett og slett bare sånn de er!

Min gutt er akkurat som du beskriver [:D]
Høyt og lavt, reiser seg opp overalt og er ikke akkurat stillferdig av seg [;)] Tror det er nokså normalt!

ORIGINAL: lille umulius

skal sende ho linken jeg[8D]

Ja vet du,det syns jeg du skal gjøre!! Så får hun se at det er normalt at unger er aktive![;)]

Hehe, da har alle mine adhd[:)]

ORIGINAL: Lillemor1

Litt tynt grunnlag for å si at det er adhd synes jeg. Kanskje litt tidlig og? Adhd går jo ikke bare ut på å være hyper heller...

det er fortidlig å si. sunne barn er aktive barn[:D][:D]

D e for tidli med adhd diagnose + at det skal litt mere undersøkelsa til for å vite om d e d.

Men æ syns og trur d e normalt..isåfall e mine gutta unormal.

Back
Topp