er det ikke normal folkeskikk...?

Dollface

Forumet er livet
VIP
Å svare på en invitasjon?
Jeg sendte ut 12 bursdagsinvitasjoner på onsdag - på torsdag hadde de kommet fram for da fikk jeg det første svaret...
så fikk vi et svar til på fredag...
Oooog ikke noe mer.

Det er bare så jævlig irriterende.. Jeg skal lage mat, pynte, lage kaker og ordne til bursdag samtidig som jeg begynner i ny jobb og jobber full uke.
OG ER SYK!

GAH.

(Og noen har "formidlet" svaret gjennom noen andre, men det tels faen meg ikke...!!!)

Srev du noe om at du ønsker svar i invitasjonene? Er det barneselskap vi snakker om? Her jeg bor, er det vanlig praksis å be om svar hvis barnet som er invitert ikke kan komme (de fleste skriver det i invitasjonen). Dersom ingen svarer, regner vi med at alle kommer.. Fungerer greit her i alle fall :-)

Når er svarfristen da?

Og ja, det er frekt å ikke svare, eller svare gjennom andre. Hvor vanskelig er det egentlig å ringe eller sende melding egentlig?!

Krepsen78 skrev:
Srev du noe om at du ønsker svar i invitasjonene? Er det barneselskap vi snakker om? Her jeg bor, er det vanlig praksis å be om svar hvis barnet som er invitert ikke kan komme (de fleste skriver det i invitasjonen). Dersom ingen svarer, regner vi med at alle kommer.. Fungerer greit her i alle fall :-)

jeg har invitert til familieselskap. Alle bor minimum 18 mil unna. Og ja - jeg ba folk si fra om de kom. Ikke innen en gitt frist, men når jeg slår opp i min skikk og bruk-bok fra 70tallet så står det der at "normal høflighet er å svare så snart man mottar invitasjonen".
HMPF....

Dollface skrev:

Krepsen78 skrev:

jeg har invitert til familieselskap. Alle bor minimum 18 mil unna. Og ja - jeg ba folk si fra om de kom. Ikke innen en gitt frist, men når jeg slår opp i min skikk og bruk-bok fra 70tallet så står det der at "normal høflighet er å svare så snart man mottar invitasjonen".
HMPF....

Dersom du ba om svar, synes jeg det er uhøflig å ikke svare

Her vi flyttet i fjor er det visstnok vanlig å si i fra KUN dersom de ikke kommer. Men var pokker med ikke alle som gjorde det engang!!!

Jeg mener på at man SKAL svare på det som står i invitasjonen. Står det at man skal si i fra dersom man kommer, så gjør man det!

Er jo ikke akkurat forskernivå på høyt plan å kunne svare......!! SÅ ja, jeg skjønner deg sykt godt!!!!

i tillegg inviterte jeg 50% av dem muntlig forrige helg, så det kom ikke akkurat som noen overraskelse at det er bursdag til lørdag....

jaaaaaaaajaaaaaaaa... jeg skal lage kake og mat til det antall som er bekreftet at kommer... og være furten fram til jul ovenfor de resterende.

Jeg svarer aldri med en gang jeg invitasjon. Ser ikke på det som noe stress. Men svarer før fristen da =)

Synes egentlig du burde ha skrevet på invitasjonen om svarfrist.
Og når det gjelder posten, selv om den ene får invitasjonen i posten på torsdag, så er det ikke sikkert den andre har fått det. (vet det av erfaring), og det har tross alt vært helg, og noen er kanskje på hytta /bortreist etc, så kanskje vente en dag eller to før du flyr i taket av manglende svar?

jåsjenta skrev:
Synes egentlig du burde ha skrevet på invitasjonen om svarfrist.
Og når det gjelder posten, selv om den ene får invitasjonen i posten på torsdag, så er det ikke sikkert den andre har fått det. (vet det av erfaring), og det har tross alt vært helg, og noen er kanskje på hytta /bortreist etc, så kanskje vente en dag eller to før du flyr i taket av manglende svar?

jeg vet de har fått, for som sagt - flere har svart gjennom de to personene som allerede har svart... (nå tre, etter at gubben prata med mora si... han ringte henne - hun ringte ikke oss...).

Og bare for å si en ting til, de invitasjonene vi har fått i f.eks klassen til snuppa, de har vært to-tre dager før selve selskapet, så...

Men i dette tilfellet var det familieselskap hvor flere har fått vite om dette for en stund siden. Så jeg mener på at det ikke er noe grunn for å IKKE svare!!

Hadde vært dritsur jeg også hadde det vært meg!

Trone skrev:
Og bare for å si en ting til, de invitasjonene vi har fått i f.eks klassen til snuppa, de har vært to-tre dager før selve selskapet, så...

Men i dette tilfellet var det familieselskap hvor flere har fått vite om dette for en stund siden. Så jeg mener på at det ikke er noe grunn for å IKKE svare!!

Hadde vært dritsur jeg også hadde det vært meg!

jeg blir lett amper... særlig når jeg er syk...
nå eksploderte jeg på gubben fordi han ikke hørte forskjell på UNDERSKAPET og UNDER SKAPET....

(Han koser seg gløgg med syk kjærring i hus...)

Back
Topp