Er det ikke litt rart?

*lykkeligst*

Forumet er livet
Jenta vår spurte om vi kunne av støttehjulene på sykkelen i dag. Vi svarte nei fordi sykkelen egentlig var for liten til henne så det ville vært håpløst å lære på den, og ikke hadde vi tid til å trene heller. Men selv om vi nå sa nei, så tok naboen de av for henne. Er ikke det en litt rar ting å gjøre?

Visste naboen at dere hadde sagt nei da?

Ellers syns jeg at dere kunne tatt de av hvis hun ville det, selv om sykkelen var for liten. Så hun fikk se selv at det var vanskelig. Eller bevist for dere at hun klarte å ære seg det selv om dere sa det ville bli vanskelig :)

Jeg syns deres svar er rare... Vi sier da aldri nei når jenta ønsker å prøve ting. Selv om vi ser at det får du nok ikke til, så oppfordrer vi henne.

Vil hun ha av støttehjulene, hadde de forsvunnet med engang. Er syklen alt for liten, burde hun jo ikke hatt den i det hele tatt. Med eller uten støttehjul...

Rart av naboen å legge seg opp i deres oppdragelse!

Når det gjelder sånne "første gang" ting, som første skritt, første ord, første hopp og til og med å se stoltheten sin finne balansen på to hjul for første gang, det er sånt som er foreldrenes privelegium mener jeg! Da skal ikke en nabo blande seg inn...

Hadde virkelig ikke brydd meg altså..det tar 3 min å sette de på igjen og naboen trodde virkelig ikke det var noen sak!

Skjønner ikke hvorfor dere ikke bare tok de av, når ungene her har vært klare for å ta de av har vi gjort det med en gang, er ikke så dumt å lære det på en liten sykkel, lettere enn en som passer akkurat for da er det lettere å falle..

jeg ville ikke latt min unge sykla på en sykkel som er for liten.. Sambo gjorde det når han var små, og han tryna å slo ut fortennene hans.. Det tok 10 år å få dem helt fiksa !
Men hadde nok synns at det var rart at naboen gjorde det..

Vi var kanskje rare vi å, jeg ser den. Men vi hadde ikke tid til å øve nå, og vi vet hun ikke klarer det da vi prøvde for ei uke siden :) Plana var jo selvfølgelig å kjøpe større sykkel (det er herved gjort) men vi har ikke hatt tid eller penger før nå. Og det jeg reagerte på er at naboen tok de av enda han hørte vi sa nei. Og jeg vil gjerne være den som lærer dattera mi å sykle (jeg er kanskje litt rar der å) :)

Når dere ser det som et sikkerhetstiltak å lære henne sykling uten støttehjul på en større sykkel, da er det uhørt av naboen å gå imot dere! Det er da virkelig ikke naboens barn!

Hele problemstillingen er rar. Hvis sykkelen var så liten at den var farlig å sykle på, så burde hun vel ikke hatt tilgang til den i det hele tatt. Er forøvrig ikke enig i at et barns "første" er foreldrenes privilegium, og dermed noe som eies av foreldrene. Hvis ungen min gledes av at en slektning lærer ham å svømme, så gjerne for meg. Jeg tenker at barnas glede er foreldrenes privilegium, men de har ikke enerett på å fremkalle glede hos barna.

Back
Topp