Er det ikke litt rart?

• Trådstarter Trådstarter Byebye
  • Opprettet Opprettet
B

Byebye

Guest
Er det ikke litt rart at når det er en tråd her som heter "går du fra ungen i bilen" så svarer flesteparten at neeeei, det gjør jeg ikke, ikke en gang for å løpe inn i huset å hente lommeboka, ikke en gang for å gå inn på bensinstasjonen å betale for bensinen osv. MEN når det er en tråd om du ville dratt fra ditt sovende barn, alene hjemme for å dra på butikken å kjøpe dopapir og godis så svarer de føeste at ja det hadde de gjort. Spør du meg så er det mye værre å dra til butikken når ungen sover enn å f.eks løpe inn i huset og hente lommeboka mens ungen sitter i bilen...

jeg stikker ikke fra ungen hjemme uten babysitter (må med andre  ord være i rekkevidde) 
Det værste jeg gjør når han sitter i bilen er å springe inn og betale bensin.. men da lemper jeg seddelen på disken mens jeg følger med på bilen og går ut igjen.. Så tar ikke 1 min engang

Hehe jo er jo det :P

Mannen ringte meg i stad , Duuu: Michelle sovnet i bilen hva skal jeg gjøre (han skulle i butikken)

Jo kjære da vekker du henne og tar hun med inn :P

Mannen: Ja jeg hadde jo tenk til det, men da bare vekker jeg henne og tar hun med inn da :P

hehe

Ser ingen forskjell i svarene jeg? Mange svarer ja på at de går fra barnet sitt i bilen og mange svarer ja på at de hadde løpt på butikken.

Jeg er av typen som helt fint kan løpe inn for å hente lommeboka om jeg har glemt den og allerede satt mini i bilen, jeg låser da bilen og løper fort inn. Jeg kan også fint betale drivstoff mens han sitter i bilen, låser bilen og forter meg, holder et øye med han hele tiden. Men å gå fra ungen min mens han sov for å handle i butikken, nei det hadde jeg aldri gjort. Det er så mye som kan skje, det kan begynne å brenne, innbrudd osv... Eller noe kan skje deg som f.eks ran i butikken, du blir skadet, kidnappet og da får du ikke sagt ifra til noen at du har et sovende barn alene hjemme. Og det å gå til butikken mens barnet sover kan så absolutt ikke sammenlignes med å ta seg en røyk på trappa, da er man jo rett utenfor huset

Labambie skrev:
Ser ingen forskjell i svarene jeg? Mange svarer ja på at de går fra barnet sitt i bilen og mange svarer ja på at de hadde løpt på butikken.

Ja, men det vart mer hysteri over å gå fra barnet i bilen enn å dra på butikken når barnet sover, noe jeg syns er rart

Legokloss skrev:

Labambie skrev:

Ja, men det vart mer hysteri over å gå fra barnet i bilen enn å dra på butikken når barnet sover, noe jeg syns er rart

Da synes jeg du skal lage to avstemninger, for å se. For meg er det ingen forskjell og ingen mer hysteri. 

Legokloss skrev:
Jeg er av typen som helt fint kan løpe inn for å hente lommeboka om jeg har glemt den og allerede satt mini i bilen, jeg låser da bilen og løper fort inn. Jeg kan også fint betale drivstoff mens han sitter i bilen, låser bilen og forter meg, holder et øye med han hele tiden. Men å gå fra ungen min mens han sov for å handle i butikken, nei det hadde jeg aldri gjort. Det er så mye som kan skje, det kan begynne å brenne, innbrudd osv... Eller noe kan skje deg som f.eks ran i butikken, du blir skadet, kidnappet og da får du ikke sagt ifra til noen at du har et sovende barn alene hjemme. Og det å gå til butikken mens barnet sover kan så absolutt ikke sammenlignes med å ta seg en røyk på trappa, da er man jo rett utenfor huset

Nøyaktig det samme her!
Jeg kan nå fortelle jenta mi at jeg skal hente lommeboka og hun venter, jeg kan si at jeg skal rett innom døra på bensinstasjonen og hun venter. Men om hun sover så er jeg i bilen sammen med henne eller ved siden av bilen, hun skal ikke våkne alene i bilen og hun skal heller aldri være utenfor min synsvidde om hun sitter i bilen (de 2 sekundene jeg står i døra og henter lommeboka teller ikke helt synes jeg).

Jeg kan fint jobbe ute i hagen mens jenta mi sover om kvelden, jeg gleder meg faktisk til det blir skikkelig vår og jeg kan få jobbe ute alene eller bare kose meg ute om sommerkvelden. Babycall er genialt og jeg er ikke lenger unna enn om jeg sitter på stua heller. Men å dra på butikken og potensielt bli heftet eller at noe skjer hjemme det er en risiko jeg ikke vil ta!

FancyPants skrev:
Er det de samme folkene som svarer ulikt i disse trådene da, mener du?

Det tror nemlig ikke jeg.

Nei det mener jeg ikke, men det er 2 saker som har fått mye kommentarer og det er rart å se at det er "så greit" å dra på butikken når ungen sover, men ikke å gå 2meter fra bilen når ungen sitter i bilen

Legokloss skrev:

FancyPants skrev:
Er det de samme folkene som svarer ulikt i disse trådene da, mener du?

Det tror nemlig ikke jeg.

Nei det mener jeg ikke, men det er 2 saker som har fått mye kommentarer og det er rart å se at det er "så greit" å dra på butikken når ungen sover, men ikke å gå 2meter fra bilen når ungen sitter i bilen

Men altså, det er ulike mennesker som svarer og da er det jo ikke rart om utfallet blir annerledes i den ene tråden kontra den andre. 
Det kan være at det er mange liberale (i mangel på bedre ord) som er pålogget og svarer i tråden om å dra på butikken, enn det var som svarte i tråden om gå fra ungen i bilen.
Det handler jo ikke om dobbeltmoral eller sprikende meninger når det er forskjellige individer som svarer i de ulike trådene.

Back
Topp