Er det ikke litt dobbeltmoralsk?

Tøsa skrev:
Jeg snakker ikke om det er bra eller ikke for landets økonomi, jeg tenker bare moralen i det.
Vi vil ha godene til andre, mens de får søren ikke komme hit og forsyne seg.

Da lurer jeg på hvilke goder vi forsyner oss med i andre land, andre land ikke kan forsyne seg med i norge??? Jeg kan reise på ferie til hellas, grekere kan reise på ferie hit, jeg kan benytte meg av godene i sverige, akkurat på lik linje som svenskene kan komme over i vårt land og handle akkurat like mye.. Så jeg skjønner ikke helt hva du skal frem til???

Labambie skrev:

Tøsa skrev:
For helt ærlig, så er det ingen av oss som drar til utlandet for å støtte deres økonomi...:P

Nei. Det er 100% egoistisk, selvsagt! Noe annet ville vært snodig. Jeg elsker Harryhandel.

Må nesten si meg enig med labambie her altså
Nå har jeg sluttet å røyke da, så nå er det bare kjøtt og godis. Og ikke minst bilseter.

søteste skrev:

Labambie skrev:

Tøsa skrev:
For helt ærlig, så er det ingen av oss som drar til utlandet for å støtte deres økonomi...:P

Nei. Det er 100% egoistisk, selvsagt! Noe annet ville vært snodig. Jeg elsker Harryhandel.

Må nesten si meg enig med labambie her altså
Nå har jeg sluttet å røyke da, så nå er det bare kjøtt og godis. Og ikke minst bilseter.

Hvem gjør ikke det? :P

Nei, men så drit i det da:P

Mulig det var bare noe som poppet opp i mitt hode i et svakt øyeblikk.

Det bunner egentlig i det at enkelte kunne tenkt seg å kjøpe seg feriehus i Hellas og bo der på gamledagene feks, eller i Spania.
Men vi liker ikke at de kommer hit tydeligvis.

Dårlig framstilt i HI, dårlig sammenligning, jeg innrømmer det.

Forskjell på å TJENE penger og å SPARE penger.

Jeg syns det er helt greit å reise til Sverige for å handle billigere mat om man vil spare penger. Svenskene(og alle andre for den saks skyld) kan gjerne komme hit å handle, men det gjør de jo ikke for det er så steike dyrt.

Back
Topp