Bruker298kfa
Elsker forumet
At enkelte er SÅ motstander av at "de" skal få komme hit og tjene penger når vi selv drar utenlands og tjener penger selv i form av å kjøpe billig røyk og sprit?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
AnaBanana skrev:Tja, det andre landet er vel drithappy over inntekten. Derimot så snyter de jo sitt eget land for inntekt, så joda. Men så var det det her med å se lengre enn sin egen nese
"Billigere bacon og mindre negere, takk!"
Tøsa skrev:
AnaBanana skrev:Tja, det andre landet er vel drithappy over inntekten. Derimot så snyter de jo sitt eget land for inntekt, så joda. Men så var det det her med å se lengre enn sin egen nese
"Billigere bacon og mindre negere, takk!"
Jo jeg ser den, men jeg tenker litt på det siste du sier der... Kan godt dra på ferie til Hellas og nyte deres goder, men ikke motsatt.
Norge er landet vårt, syden er allemannseie.
Labambie skrev:
Syntes ikke det er dobbeltmoralsk nei. Blir fjernt å sammenligne å jobbe i ett land og det å reise til et land å kjøpe billig mat..tobarnsmor 2012 skrev:
Den største arbeidsinnvandringen her til lands er jo svensker...
Labambie skrev:
Syntes ikke det er dobbeltmoralsk nei. Blir fjernt å sammenligne å jobbe i ett land og det å reise til et land å kjøpe billig mat..tobarnsmor 2012 skrev:
tobarnsmor 2012 skrev:
Labambie skrev:
Ja, og så?? Samme hvem som kommer hit å jobber vel? Jeg syntes bare ikke at det kan sammenlignes å reise til et land å handle billig mat..
Tøsa skrev:
tobarnsmor 2012 skrev:
Labambie skrev:
Ja, og så?? Samme hvem som kommer hit å jobber vel? Jeg syntes bare ikke at det kan sammenlignes å reise til et land å handle billig mat..
Jeg tenker liksom ikke bare på å dra til sverige og kjøpe bacon, jeg snakker om å oppholde seg i et land (på ferie) og nyte deres goder.
Jeg vet ikke hva harry handling i sverige har med at folk drar hit for å jobbe. Så hva som er dobbermoralsk med det er jeg litt usikker på.søteste skrev:
Jeg jobber med enn haug med svensker, de skatter jo til norge og bør jo da absolutt opptjene seg like rettigheter som meg. De bidrar jo til landet vårt.
Jeg er synes det er bare bra jeg at folk er villig til å gjøre enn innsats her i landet. Vill man jobbe er man hjertelig velkommen.Uansett hvilket land man kommer ifra.
Jeg vet ikke hva harry handling i sverige har med at folk drar hit for å jobbe. Så hva som er dobbermoralsk med det er jeg litt usikker på.søteste skrev:
Jeg jobber med enn haug med svensker, de skatter jo til norge og bør jo da absolutt opptjene seg like rettigheter som meg. De bidrar jo til landet vårt.
Jeg er synes det er bare bra jeg at folk er villig til å gjøre enn innsats her i landet. Vill man jobbe er man hjertelig velkommen.Uansett hvilket land man kommer ifra.
Tøsa skrev:
Jeg sikter til de som absolutt ikke mener noen skal få lov til å komme til vårt land og jobbe jeg nå, fordi de mener de kan holde seg i sitt eget.