Er det ikke litt dobbeltmoralsk?

Bruker298kfa

Elsker forumet
At enkelte er SÅ motstander av at "de" skal få komme hit og tjene penger når vi selv drar utenlands og tjener penger selv i form av å kjøpe billig røyk og sprit?

Tja, det andre landet er vel drithappy over inntekten. Derimot så snyter de jo sitt eget land for inntekt, så joda. Men så var det det her med å se lengre enn sin egen nese 

"Billigere bacon og mindre negere, takk!"

Syntes ikke det er dobbeltmoralsk nei. Blir fjernt å sammenligne å jobbe i ett land og det å reise til et land å kjøpe billig mat..

tobarnsmor 2012 skrev:
Syntes ikke det er dobbeltmoralsk nei. Blir fjernt å sammenligne å jobbe i ett land og det å reise til et land å kjøpe billig mat..

Den største arbeidsinnvandringen her til lands er jo svensker... 

AnaBanana skrev:

Tja, det andre landet er vel drithappy over inntekten. Derimot så snyter de jo sitt eget land for inntekt, så joda. Men så var det det her med å se lengre enn sin egen nese 

Jo jeg ser den, men jeg tenker litt på det siste du sier der... Kan godt dra på ferie til Hellas og nyte deres goder, men ikke motsatt.
Norge er landet vårt, syden er allemannseie.

Tøsa skrev:

AnaBanana skrev:

Jo jeg ser den, men jeg tenker litt på det siste du sier der... Kan godt dra på ferie til Hellas og nyte deres goder, men ikke motsatt.
Norge er landet vårt, syden er allemannseie.

Mhm. Alle skal respektere de norske normene, mens vi derimot tar oss gjerne til rette med å bade i minimale bikinier i både Tyrkia og Egypt. 

Labambie skrev:

tobarnsmor 2012 skrev:

De er hvite de vettu, så de er velkommen hit;)

Labambie skrev:

tobarnsmor 2012 skrev:

Ja, og så?? Samme hvem som kommer hit å jobber vel? Jeg syntes bare ikke at det kan sammenlignes å reise til et land å handle billig mat..

tobarnsmor 2012 skrev:

Labambie skrev:

tobarnsmor 2012 skrev:

Ja, og så?? Samme hvem som kommer hit å jobber vel? Jeg syntes bare ikke at det kan sammenlignes å reise til et land å handle billig mat..

Jeg tenker liksom ikke bare på å dra til sverige og kjøpe bacon, jeg snakker om å oppholde seg i et land (på ferie) og nyte deres goder.

Jeg vet ikke hva  harry handling i sverige har med at folk drar hit for å jobbe. Så hva som er dobbermoralsk med det er jeg litt usikker på.
Jeg jobber med enn haug med svensker, de skatter jo til norge og bør jo da absolutt opptjene seg like rettigheter som meg. De bidrar jo til landet vårt.
Jeg er synes det er bare bra jeg at folk er villig til å gjøre enn innsats her i landet. Vill man jobbe er man hjertelig velkommen. Uansett hvilket land man kommer ifra.

Tøsa skrev:

tobarnsmor 2012 skrev:

Labambie skrev:

tobarnsmor 2012 skrev:

Jeg tenker liksom ikke bare på å dra til sverige og kjøpe bacon, jeg snakker om å oppholde seg i et land (på ferie) og nyte deres goder.

Ja, hvor vil du hen? Hvor mange utlandske drar ikke til Norge på ferie og nyter våres "goder"? Selvom vi kansje ikke har så mange goder. Vi er jo et relativt dyrt land. Bare å ta seg en tur i frognerparken en sommerdag, florerer jo av turister.. Det kan jo ikke sammenlignes med å dra til et annet land for å jobbe

søteste skrev:
Jeg vet ikke hva  harry handling i sverige har med at folk drar hit for å jobbe. Så hva som er dobbermoralsk med det er jeg litt usikker på.
Jeg jobber med enn haug med svensker, de skatter jo til norge og bør jo da absolutt opptjene seg like rettigheter som meg. De bidrar jo til landet vårt.
Jeg er synes det er bare bra jeg at folk er villig til å gjøre enn innsats her i landet. Vill man jobbe er man hjertelig velkommen. Uansett hvilket land man kommer ifra.

Jeg sikter til de som absolutt ikke mener noen skal få lov til å komme til vårt land og jobbe jeg nå, fordi de mener de kan holde seg i sitt eget.

søteste skrev:

Enig. Samme om det er en svenske eller en greker.. Det kan absolutt ikke sammenlignes med hverken billig shopping eller å ligge på stranda i en minibikini

Eh..ser ikke helt likheten med det? At vi får billig røk og de økt inntekt er jo bra, men om norske ikke får jobb pga utenlandske arbeidere er jo ikke positivt da...

nå er det en gedigen forskjell på å reise på ferie til et land og på å bosette seg i et land...dessuten TJENER man ikke penger når man reiser til sverige og handler mat og røyk og bensin.. man SPARER. Stor forskjell.
I tillegg snyter man den norske statskassa for skatte- og avgiftskroner, mens man legger igjen litt i Sverige/det landet man er i... Derfor har jo Norge denne finurlige avgiftsordningen på varer man handler i utlandet - enten på nett eller som man tar med seg hjem fra ferie...

Tøsa skrev:

søteste skrev:

Jeg sikter til de som absolutt ikke mener noen skal få lov til å komme til vårt land og jobbe jeg nå, fordi de mener de kan holde seg i sitt eget.

ser den tøsa, men om jeg ikke ville hatt svensker eller grekere hit for å jobbe, så syntes jeg det alikevel ikke kan sammenlignes med å dra på ferie i det landet.. En ferie er ofte på 1-2 uker. regner ikke med noen kommer hit for å jobbe i en uke for å så returnere til sitt land???

Jeg snakker ikke om det er bra eller ikke for landets økonomi, jeg tenker bare moralen i det.
Vi vil ha godene til andre, mens de får søren ikke komme hit og forsyne seg.

For helt ærlig, så er det ingen av oss som drar til utlandet for å støtte deres økonomi...:P

Tøsa skrev:
For helt ærlig, så er det ingen av oss som drar til utlandet for å støtte deres økonomi...:P

Nei. Det er 100% egoistisk, selvsagt! Noe annet ville vært snodig. Jeg elsker Harryhandel.

Back
Topp