Er det ikke alle jordmødre som..

Sandra1987

Glad i forumet
Undersøker og tøyer? Min jordmor vil ikke gjøre dette. Hun har gjort det en gang fordi jeg så gjerne ville det, men ga klar beskjed om at hun ikke kom til og gjøre det igjen. På føden undersøkte de, det var ikke noe problem. Er det ikke alle jordmødre som undersøker og tøyer? Har så lyst og bli strippet i håp om at det kan få litt fart på sakene! :)

♡Termin 15 juli♡

Jeg har ikke blitt sjekket der nede. :p

Jeg var på en kontroll på føden fordi jeg syntes hun var så stille i magehuset og da spurte jeg om hun kunne undersøke meg. Det kunne hun :) Men jordmor jeg går til på kontroll ville ikke :confused:

♡Termin 15 juli♡

Jeg var på en kontroll på føden fordi jeg syntes hun var så stille i magehuset og da spurte jeg om hun kunne undersøke meg. Det kunne hun :) Men jordmor jeg går til på kontroll ville ikke :confused:

♡Termin 15 juli♡
Det er sikkert noen som vil at det skal gå sin natulige gang.
Men er man ikke moden hjelper det vel kanskje ikke uansett, så da burde det jo ikke være så farlig?
Jeg har ikke spurt min jordmor å tøye.

Eg har heller ikkje blitt sjekket :P

Vente ei tulle 20 juli <3

Nei, hun sa bare at det var litt utenfor det hun følte var noe hun kunne gjøre. Jeg har en liten tapp igjen og har begynt og åpne meg.

♡Termin 15 juli♡

Min jordmor gjor d etter uke 40 om jeg selv ønsket.. Men hun hadde ikke troen på at d starter ting, men at d var greit med en pekepin på hvor klar man var der nede....

♥ventet prinsen 6juli, venter ennå♥

Jeg har heller ikke blitt sjekket, men har ikke spurt heller. Har fått time dagen etter termin (som jeg håper jeg slippet), men vet ikke hva hun har tenkt til da...

----------------------------
Termin 17. juli ❤

min jordmor sjekka bare blodtrykk, blodprosenten, kjenner på magen, måler symfysen, og sjekka urin... og hvordangårdet-samtalen :) må til sykehuset for å bli tøyd å sånt :)

Nydelig liten gutt ventes <3 med termin 27.juli 2013 <3

Jeg har ikke blitt sjekket å ikke blitt strippet. Jeg vet ikke om det er så vanlig i bergen iallefall for ingen av de jeg kjenner som har gått eller er gravid har ikke fått spørsmål om det.. Har liksom ikke vært på tale. Aner ikke hvorfor.. Jeg tørr ikke spørre jordmoren min en gang for jeg føler hun kommer til å se helt rart på meg hahaha.. ;) får bare vente i spenning og se om det skjer av seg selv :)

Termin 16 Juli

Her er det noen som gjør det og som mener at det har noe for seg, mens andre mener at det ikke skal gjøres før etter termin, på overtid, og som mener det kan føre med seg bare flere kynnere som ikke har effekt. Jm med nr to sjekket og strippet i uke 39. Hun jeg har nå hadde ikke troa, men jeg får modningsakupunktur på sykehuset og da kunne de sjekke og strippe fra uke 38:) Så det varrierer veldig ja:)

Venter nr 3 4. August:)

Her er det noen som gjør det og som mener at det har noe for seg, mens andre mener at det ikke skal gjøres før etter termin, på overtid, og som mener det kan føre med seg bare flere kynnere som ikke har effekt. Jm med nr to sjekket og strippet i uke 39. Hun jeg har nå hadde ikke troa, men jeg får modningsakupunktur på sykehuset og da kunne de sjekke og strippe fra uke 38:) Så det varrierer veldig ja:)

Venter nr 3 4. August:)
Hvordan får man modningsakkupunktur på sykehuset da? Må man henvises av legen eller må man kontakte de selv? Veldig interessert i og prøve det! :)

♡Termin 15 juli♡

Jeg har kun blitt sjekket en eneste gang i et svangerskap (dette er mitt tredje der jeg har kommet så langt) og har kun blitt sjekket en gang. Det var for noen uker siden på sykehuset da legen mente jeg burde sjekkes (jordmora og jeg mente det egentlig ikke var noe poeng i så tidlig, men måtte pent høre på legen). Ellers har jeg aldri blitt sjekket av noen jordmor før langt uti fødselsforløpet. Har hatt annen jordmor nå enn de to forrige svangerskapene også. Så er nok ikke så vanlig her i hvert fall.

Back
Topp