Er det i det heletatt mulig?

lillefrokentrille

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg kjenner såvidt en kant over skambenet... Kan det være livmortoppen allerede? Er 2 gangs, og junior er 2 år (om en mnd).
Den kanten har iallefall ikke vært der før. Trodde ikke det var mulig så tidlig? 6+2?

Hvor vidt det er mulig er ikke jeg rette person til å svare på, men syntes også det høres veldig tidlig ut [emoji85]

Tror nok ikke det er mulig før uke 12, i alle fall det jeg har hørt.
Det er derfor man ikke får mage før den tid også, men jeg er ingen ekspert da, men dette har jeg alltid hørt og lest :)

Sniker

Når man har vært gravid før er livmoren slappere og kan fort ligge flere uker foran i størrelse enn som førstegangs. Jevner seg som regel ut senere i svangerskapet.
Så ikke umulig

Jeg kjenner såvidt en kant over skambenet... Kan det være livmortoppen allerede? Er 2 gangs, og junior er 2 år (om en mnd).
Den kanten har iallefall ikke vært der før. Trodde ikke det var mulig så tidlig? 6+2?
Var på tul med sistemann, hadde da bare hatt to svangerskap tidligere, som varte til uke 19 og uke 6.
Gynekologen var ganske overrasket hvor høyt opp livmora mi var allerede i uke 9 [emoji28]
Kjente den definitiv over skambeinet rundt uke 6-7 [emoji4]

Jeg hadde tydelig kul på magen når jeg lå på ryggen. Helt klart livmoren. I uke 8-9 forje svangerskap. Husker jeg tok bilde av kulen å la ut på ett forum. Er 9 år siden så usikker på hvordan det blir nå.

Så kan det være du er litt lenger på vei? Eller at det er to der inne ;)

Jeg er veldig slank da, så jeg kjenner den når jeg ligger på ryggen flatt i senga, og jeg er ganske sikker på at det er den altså..

Jeg kjenner den når blæren er full på morgenen, tror jeg. Men føler den skulle kjennes hardere ut. Kanskje siden jeg ikke er så langt på vei, og 3. gangs gravid, på kort tid. [emoji4]

Skal sies at jeg ikke vet hvor langt jeg er på vei. Godt mulig terminen havner i februar.

Last edited:
Kult!
Jeg har vært gravid 2 ganger før, men kjenner den ikke enda :p

Jeg føler også jeg kjenner livmoren. Ikke utenfra, men innenfra. Hvis jeg lener meg litt fremover med beina i kors (sitter av en eller annen grunn ofte sånn på jobb [emoji38]) så presser det nå på noe jeg ikke har kjent tidligere. Føles som en liten ball.

Jeg føler også jeg kjenner livmoren. Ikke utenfra, men innenfra. Hvis jeg lener meg litt fremover med beina i kors (sitter av en eller annen grunn ofte sånn på jobb [emoji38]) så presser det nå på noe jeg ikke har kjent tidligere. Føles som en liten ball.

Ja, den husker jeg fra sist! Føler at det er noe der! Kjente det da jeg lå på magen, jeg!
Nå føler jeg meg ikke gravid, ingen symptom. Livredd for at det ikke er noe der..

Ja, den husker jeg fra sist! Føler at det er noe der! Kjente det da jeg lå på magen, jeg!
Nå føler jeg meg ikke gravid, ingen symptom. Livredd for at det ikke er noe der..

Den frykten er så slitsom, spesielt i begynnelsen! Man vet jo at ingen symptomer er like vanlig som mange, likevel er det rart og uvirkelig når man ikke kjenner seg gravid.

Den frykten er så slitsom, spesielt i begynnelsen! Man vet jo at ingen symptomer er like vanlig som mange, likevel er det rart og uvirkelig når man ikke kjenner seg gravid.

Ja, derfor veeeenter jeg som en gal på ul! Vurderer privat før den tid :rolleyes::facepalm:

Back
Topp