Er det i august man søker om stønad til barnetilsyn?

Du trenger ikke vente på den, bare få bhg og skrive en bekreftelse på plass og pris, så søker du allerede i juli, så slipper du så lang behandlingstid og "køen" som alltid oppstår i august når alle skal søke på nytt :)

Jeg søkte for litt over en måned siden for neste barnehageår, og fikk innvilget det.

La ved bekreftelse på at mini skulle gå der neste år, og hvor mye plassen kostet.
Jeg fikk også innvilget overgangsstønad for neste år allerede nå.

Dette overrasket meg egentlig litt, da jeg IKKE fikk dette i fjor men måtte vente til jeg hadde betalt første barnehageregning og semesteravgiften til høgskolen. 

Hmm.. Snakket med en venninne nå... og hun har alltid måtte vente på augustregningen pga at prisen kan ha endret seg...

Men da er dere sikre på at jeg kan søke alt nå i juli?

mammatileijente skrev:
Hmm.. Snakket med en venninne nå... og hun har alltid måtte vente på augustregningen pga at prisen kan ha endret seg...

Det er NAV vi snakker om her, og der virker det som utfallet kommer helt an på hvem som behandler søknaden, så helt sikker på at du kan søke nå er jeg ikke.
 Jeg sier bare at det gikk fint for meg å søke i mai.

mammatileijente skrev:

hvordan kan prisen endre seg? Det er makspris på 2330. Noe mindre enn det får du ikke med full plass.. Nav dekker ikke kostpenger.

mtp behandlingstiden på nav så ville jeg nok søkt tidligere. man har jo skriv om bekreftelse av plass lenge før? eventuelt kan bhg skrive en bekreftelse på pris...

Back
Topp