Er det håp? *oppdatert*

Heihei.. Har hørt at det kan ta enormt lang tid.. men når den sitter så kan neste spire sitte allerede rett etterpå, så det kan ta lang tid noen ganger.. og kortere tid andre ganger.. Ønsker deg ALT GODT og hååååååper at spiren sitter snart, krysser det som krysses kan..Skjønner at det er tungt å få negativ test når man innerst inne håper.. Jeg håper med deg og krysser for neste måned :)  Goood klem :D 

Uff, føler virkelig med deg..
Men lover deg når du får det brevet i posten om når dere skal inn til IVF da slapper man bare heeelt av å tar livet skikkelig med ro.
Er utrolig å avslappet man kan bli da. å er lurt å ta en pust i bakken også en gang innimellom.
Jeg vet hvorfor vi ikke er blitt gravide, men dere er kansje uforklarelig?? da er det nok enda mere frustrende[&o]

Sender deg en stoooor god trøsteklem å har en god følese på 2010[:D]

ORIGINAL: **Tusen Nick 87**

Uff, føler virkelig med deg..
Men lover deg når du får det brevet i posten om når dere skal inn til IVF da slapper man bare heeelt av å tar livet skikkelig med ro.
Er utrolig å avslappet man kan bli da. å er lurt å ta en pust i bakken også en gang innimellom.
Jeg vet hvorfor vi ikke er blitt gravide, men dere er kansje uforklarelig?? da er det nok enda mere frustrende[&o]

Sender deg en stoooor god trøsteklem å har en god følese på 2010[:D]

Gleder oss veldig til brevet kommer ja!
Har fått det første brevet om at de har mottatt søknaden, så vi er i køen hvertfall!
Angrer nå på at vi ventet så uendelig lenge før vi søkte.... Håpet om at vi skulle klare det selv var bare så uendelig sterkt....
Men nå går det riktig vei hvertfall!

Har dere prøvd å drite totalt i tradisjonelle råd om å ikke ha sex 2 dager før EL osv og bare f.eks pult hver eneste dag i en hel mnd? Ny forskning indikerer at rådet om å vente med å pule til annenhver dag / hver tredje dag antageligvis kan trekkes ned i do.

ORIGINAL: Marlu

det var trist å høre! [&o]

Håper IVF behandling hjelper, eller at en spire setter seg utpå nyåret [:)]

uff, det var kjedelig at den kom nå, den trengte ikke ha kommet i det hele tatt!![&:]
skjønner det må være vannskelig, hardt å skuffene å gå slik og prøve over lang tid.
håper det klaffer snart!!
god klem[:)]

Jeg vil bare si at det beste er å ikke være en aktiv prøver..
har en tante som prøvde og prøvde flere år, prøvde faktisk med prøverør 2 ganger uten at
det ble noe baby, etter 6 år med prøving ga de opp å levde så normalt de kunne ..
plutselig etter 4 mnd ble hun gravid, nå har de en gutt på snart 9 år..
så det beste er jo egentlig å bare ikke "stresse", så lenge det ikke er noe galt med dere så sitter nok
spiren til slutt... [:)]

Vil hvertfall si lykke til, jeg har tro på at dere har en baby snart!![:)]

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Kal-El

Har dere prøvd å drite totalt i tradisjonelle råd om å ikke ha sex 2 dager før EL osv og bare f.eks pult hver eneste dag i en hel mnd? Ny forskning indikerer at rådet om å vente med å pule til annenhver dag / hver tredje dag antageligvis kan trekkes ned i do.

Så og ha sex hver dag,skal plutselig hjelpe nå? De har vært prøver i 3.5 år. Jeg går utifra at de ikke slavisk har hatt sex annenhver dag i tre år[;)]

Nå var spørsmålet rettet til trådstarter så det blir vanskelig for deg å spekulere i hva trådstarter har gjort/ikke gjort, og å ha sex hver eneste dag i en hel mnd. er ikke noe mange har gjennomført uten avbrudd - ikke engang de som har vært prøvere i flere år.

Tidligere råd fra fertilitetseksperter (så vidt jeg har fått med meg) har vært å ikke ha sex hver dag, men heller hver 2 eller 3. dag fordi man har trodd at prossessen med sædproduksjon og modning av disse har tatt lenger tid. Nyere forskning har vist at dette ikke stemmer og at sædcellene er "good to go" umiddelbart og at dette produseres kontinuerlig.

På bakgrunn av det har mange prøvere da holdt seg nettopp til å ikke ha sex hver eneste dag, i tro at det er mer effektivt - når virkeligheten er den motsatte.

Fra en artikkel (fant ikke den nyeste som jeg refererer til):

"Tips 6: Hyppigheten av sex
Å utsette sexen, eller å «spare opp» som noen kaller det, er ikke å anbefale om du vil bli gravid. Etter en uke vil mengden sperm bli større, men kvaliteten på den vil bli dårligere. Ifølge studier er sjansene for graviditet størst ved daglig sex, med tanke på sædkvalitet."

"Også den britiske legen Lorna Phelan, fra Royal College of Obstetrics and Gynaecology sier det er mye som skal stemme for å bli gravid.
Men en ting er hun sikker på:
Du må ha mer sex enn du tror. Ikke vent til du har eggløsning."

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article481113.ece

Venter fortsatt på svar fra trådstarter.

Back
Topp