Er det greit at pappa får 50 000 kr i bonus mot at han ikke tar ut pappaperm?

• Trådstarter Trådstarter Janet
  • Opprettet Opprettet
J

Janet

Guest
Bedrifter betaler seg ut av pappapermen med bonus
Betaler opptil 50.000 kroner i måneden mot at far sier fra seg hele eller deler av pappapermen.

Les artikkelen på Aftenposten!

Ville du latt pappa "slippe" hele eller deler av pappapermen hvis han fikk 50 000 kr av arbeidsgiveren sin?

Nei, jeg synes ikke det er greit, hadde ikke vært ok om mamma fikk bonus for å "slippe" heller, men det ser ikke ut til å være et aktuelt tema ;)

Jeg har vært for pappaperm fra start av da det tydeligvis er det som må til for at fedre også skal ta ut permisjon (vet noen gjør det alikevel, men ikke flertallet), at noen arbeidsgivere velger å utbetale bonus for at far ikke skal ta ut sin del av permisjonen undergraver jo hele ordningen pluss at det er med å skape et skille mellom rik og "fattig".

Liker Høyre sitt forslag om at vi som foreldre kan bestemme litt mer selv hvordan permisjonen skal fordeles.. Såhadde sambo fått utbetalt 50 000,- tror jeg at vi hadde benyttet oss av det!
Har irritert meg LENGE over Audun Lysbakken!!

Greier ikke å diskutere dette uten å bli usaklig :-)

Men lurer på hvordan disse arbeidsgiverne takler sykemeldte arbeidstakere? Samboeren min var borte fra jobb i over et halvt år på grunn av kreft, så en slik arbeidsgiver som ikke kan unnvære en arbeidstaker i 12 uker sliter litt hvis arbeidstaker blir alvorlig syk?

Back
Topp