Er det greit at BF lager regler i MITT hjem som angår datteren vår?

Ipek

Elsker forumet
Oktoberbarna 2021♡
Vi har nettopp flyttet fra hverandre, og vårt store problem i forholdet var mine to hunder (miniatyr). Det ble så mye krangling pga de at forholdet rett og slett raknet, og andre små problemer ble STORE, dvs vi begynte å krangle om alt. Så det endte med at vi flyttet fra hverandre. Nå i starten må han besøke oss her i min leilighet for å se datteren sin (16 mnd) pga hans bosituasjon ikke egner seg til å ha henne hos seg.

Jeg har i hele mitt liv hatt dyrene mine i sengen min på natten, det være seg katter og hunder. Så nå når jeg har blitt alene, har jeg tatt opp igjen hundene i sengen, og vi koser vettet av oss alle sammen. Datteren min sover i samme seng som meg (det har hun gjort hele livet sitt), men hun sover jo når jeg og hundene kommer og legger oss, så hun merker jo ingenting til de.

Men, nå kommer han og mener at han har rett til å bestemme at hundene ikke får sove i sengen sammen med oss, siden hun jo er hans datter også. Jeg har mistet alt begrep om rett og galt og egne meninger i dette forholdet, så jeg greier rett og slett ikke å ha noen formening om han kan ha rett/lov til å bestemme dette?

Det må nevnes at hun er ikke allergisk, det er kun hans hysteri for hundehår som gjør at han misliker hundene så sterkt, han mener det er uhygienisk (og det må han jo få lov til å mene, det er han ikke alene om her i verden), og ikke normalt å sove med hundene i sengen (noe som bare er bullshit). Som han sier; hva jeg gjør når jeg sover alene i sengen er opp til meg selv, men så lenge hun sover i samme seng, så vil han ikke ha hundene der.

Jeg er helt tom i hodet jeg, hva mener dere??

Jeg har ikke dyr, så jeg skal ikke uttale meg om akkurat det!
Men det er jo deres datter, så han har jo noe han skulle sagt!

I utgangspunktet har han ingen rett til å lage regler i ditt hjem, men i dette tilfelle er jeg enig med han. Dyr i sengen er uhygienisk og ekkelt. Tenk på all skitten i pelsen og under føttene de drar med seg oppi sengen der du og barnet sover!

Og du har heller ingen garanti for at de ikke legger seg oppå henne eller for hvordan de vil reagere hvis hun er uheldig å snur seg over de eller sparker de i søvne.

Så jeg er enig med din eks selv om han som sagt ikke har rett til å lage regler i ditt hjem.

Beklager, men jeg må nok signere denne.

Sjokoholiker skrev:
I utgangspunktet har han ingen rett til å lage regler i ditt hjem, men i dette tilfelle er jeg enig med han. Dyr i sengen er uhygienisk og ekkelt. Tenk på all skitten i pelsen og under føttene de drar med seg oppi sengen der du og barnet sover!

Og du har heller ingen garanti for at de ikke legger seg oppå henne eller for hvordan de vil reagere hvis hun er uheldig å snur seg over de eller sparker de i søvne.

Så jeg er enig med din eks selv om han som sagt ikke har rett til å lage regler i ditt hjem.

Om du vil sove med dyr i sengen din når du ligger der alene får være opp til deg, men når datteren deres sover der i tillegg er jeg 100% enig med BF. Det er EKKELT og fryktelig uhygenisk!! Så selv om han ikke bor der har han noe han skulle ha sagt han også når det gjelder akkurat dette. Og selv om hun ikke er allergisk nå kan hun utvikle allergi over tid, og da er det veldig uheldig at hun sover i samme seng sammen med bikkjer og katter! Blir hun allergisk må du kanskje kvitte deg med husdyra dine - tenk litt på det!

Vil legge til at da jeg var liten hadde jeg alltid katten oppi sengen min om natten helt til jeg oppdaget alt det ekle hun hadde tatt med seg opp i sengen (oppdaget det da jeg skulle skifte på sengen), det var små biller og andre dyr, skitt og et tonn med hår! Endte med at jeg bare kastet det sengetøyet hun hadde ligget i for hårene fikk jeg ikke vekk i vask en gang... ALDRI igjen!!

Blander meg inn i denne debatten jeg :)

Nå vbet jeg ikke åssen rutiner du har med dyrene dine, men er det for det meste inne og du kjemmer dem, bør det vel ikke være noe problem? Jeg går ogsdå utofra at du fjerner åpenbar mekanisk møkk`fra dem før de hopper oppi senga?

Jeg har lest at barn som utsettes for dyr med pels fra tidlig alder er med på å forebygge allergier... http://tidsskriftet.no/Innhold/Nyheter/2004/Mai/Husdyr-og-soesken-forebygger-allergi

Back
Topp