Spiredrøm123
Andre møte med forumet
Vi var på TUL i går og fikk sett det bankende hjertet til den lille!
(En helt uvirkelig og fantastisk opplevelse)
Men etter timen innså jeg at jeg egentlig er litt redd.. redd for hva som kommer. Er vi klare for dette? Hva vil det gjøre med forholdet vårt? Kommer vi til å ha tid til hverandre igjen? Blir vi gode nok foreldre?
Og ikke minst: hva med kroppen min? Kommer jeg noen gang til å være komfortabel i min egen kropp igjen?
Og burde jeg ikke bare vært overlykkelig og spent?
Vi har jo prøvd på dette lenge og var veldige glade da den endelig satt
(En helt uvirkelig og fantastisk opplevelse)Men etter timen innså jeg at jeg egentlig er litt redd.. redd for hva som kommer. Er vi klare for dette? Hva vil det gjøre med forholdet vårt? Kommer vi til å ha tid til hverandre igjen? Blir vi gode nok foreldre?
Og ikke minst: hva med kroppen min? Kommer jeg noen gang til å være komfortabel i min egen kropp igjen?
Og burde jeg ikke bare vært overlykkelig og spent?
Vi har jo prøvd på dette lenge og var veldige glade da den endelig satt

Last edited:
Personlig ville jeg sagt at alle disse følelsene og tankene dine er helt normale og helt ok å føle! Jeg tror vi alle har følt på en eller flere (eller alle), disse før. Særlig når man blir gravid for første gang. Jeg kan ikke svare på spørsmålene dine, for det er klin umulig! Men hvis man går inn i foreldrerollen med tanke på hva som er best for den lille, så blir man mer enn gode nok foreldre. Man blir ALDRI perfekt uansett. Det viktige er å være i stand til å innse at man ikke er det, og tillate seg selv og være den man er. Alle de andre spørsmålene.. kroppen. Når jeg ble gravid første gang var det helt uplanlagt og vi var begge midt oppi tøffe (lange) studier. Jeg bekymret meg overhodet ikke for kroppen. Men etter ungen var født, så tok det litt tid før ting gikk tilbake til det mer normale, og selv om kroppen ikke ble 100% som den var, så bryr jeg meg overhodet ikke om det. Håper det samme skjer for deg
Føler alle andre er mer spent og lykkelige enn meg selv. Jeg er nokså flat til hele situasjonen. Men det er nok fordi jeg hadde en SA i uke 6 sist graviditet for 4 år siden, og er kun 7+6 på vei. Jeg går jo rundt å sier til de som veit «Slapp a nå, får se om detta går bra først» 
Jeg trengte virkelig disse ordene i går
jeg følte meg fort mye lettere og tryggere. Og jeg har tro på at dette kommer til å gå bra! Det er godt å vite at man ikke er alene om tankene
jeg og samboeren min fikk også snakket litt sammen om forventninger osv i går og det hjalp veldig. Takk for at du er du