Er det greit å gi babyen smokk??

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
– Vi anbefaler at dere venter med smokk til ammingen er veletablert. Ofte kan det ta opp til fire uker før tilbud og etterspørsel er skikkelig etablert, sier jordmor Mette Ness Hansen ved Nasjonalt kompetansesenter for amming.

Hansen sier det er veldig viktig at babyen får suge masse på brystet i starten, slik at melkeproduksjonen kommer skikkelig i gang.
Les mer her http://www.babyverden.no/Baby/Tema/Utstyr/Skal-babyen-bruke-smokk/

Valgte dere smokk?

Nyfødtintensiven tok det valget for oss, det fikk de smokk som trøst. Selv om han fikk smokk og mat med sprøyte/kopp så gikk ammingen helt fint.

Veldig glad for det i ettertid, han har et vanvittig suttebehov og ville brukt meg eller totten i stedet. Vi har bilder fra tre forskjellige UL-undersøkelser hvor han suttet på totten i magehuset fra han var 15 uker gammel. Noen har vel bare det ekstreme behovet :p

Ingen smokk her i huset, og det er ikke noe vi har valgt. Hun nekter å ta den- og det er helt i orden :)

Ja, fra dag 3:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Han fikk smokk etter en uke. Han hadde ett ekstremt suttebehov og ammingen gikk fint fra starten. Nå vil han kun ha smokken når han er skikkelig trøtt. Så helt greit:)

Vi ville vente med smokk til amming var vel etablert. Og dermed ville hun ikke ha. Prøvd "alle" sorter og ingen som faller i smak. Bruker meg som smokk til tider, men er blitt bedre da.

Jepp. Begynte med smokk dag 2, og fikk ros av jordmødrene :)
Men han er veldig tydelig på når han vil og ikke vil ha den. Den hjelper godt for å roe han når han er litt overtrøtt, men uaktuell om har en virkelig overtrøtt eller sulten. Så det er ganske minimalt.

Fått smokk alle mine. Men han siste her har den kun når han sover.

Sent from my LG-D855 using BV Forum mobile app

Smokk fra dag 1, men hun klarer seg fint både med og uten [emoji2]

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Fikk det dag 4. Alt med amming har gått fint sett bort fra trøsken. Som ikke har noe med smokk å gjøre.

Her fikk lille schnupp smokk da hun var 9 dager gammel. Plutselig en natt ville hun ikke roe seg hverken med pupp, kos, byssing... Ingenting. Før vi kom på at vi har jo smokk. Brått sovna hu søtt i senga med smokken i munn.

Nå er a 4 mnd og bruker nesten ikke smokk i det hele tatt. Er bare hjelpemiddel til soving eller for trøst. :D

Lillegull 070414 :D

Begynte å prøve med smokk på nyfødtintensiven men lille har nekta å ta den hele veien.
Nå har ho funnet tommelen, jeg prøver fortsatt å lure smokken inn men da blir det hyling :(
Ikke like lett å slutte med tommelen, så jeg fortsetter å prøve med smokk :p

Back
Topp