Er det greit å gi babyen smokk??

M

Moderator Marthe

Guest
– Vi anbefaler at dere venter med smokk til ammingen er veletablert. Ofte kan det ta opp til fire uker før tilbud og etterspørsel er skikkelig etablert, sier jordmor Mette Ness Hansen ved Nasjonalt kompetansesenter for amming.

Hansen sier det er veldig viktig at babyen får suge masse på brystet i starten, slik at melkeproduksjonen kommer skikkelig i gang.
Les mer her http://www.babyverden.no/Baby/Tema/Utstyr/Skal-babyen-bruke-smokk/

Valgte dere smokk?
 
Vår lille gutt fikk smokk før pupp på nyfødtintensiven. Nå har han bare smokk når han skal sove og har aldri hatt problemer med sugetaket :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Synes det er helt i orden med smokk og har ingenting imot det.
Dessverre vil ikke frøkena ha det:(
 
Fordi vi ventet for lenge med å tilby smokk,så tar ikke frøkna den. Amminga var godt i gang på dag 1,men jeg hadde glemt å ta med på sykehuset og ikke fikk jeg kjøpt en der. Irriterer meg enda, for er slitsomt å være en smokk :p

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Fordi vi ventet for lenge med å tilby smokk,så tar ikke frøkna den. Amminga var godt i gang på dag 1,men jeg hadde glemt å ta med på sykehuset og ikke fikk jeg kjøpt en der. Irriterer meg enda, for er slitsomt å være en smokk :p

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Vår gutt var veldig av og på med smokken den første tiden, det var ikke før han var et par måneder at han fikk smaken og dreisen på den for fullt :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Fordi vi ventet for lenge med å tilby smokk,så tar ikke frøkna den. Amminga var godt i gang på dag 1,men jeg hadde glemt å ta med på sykehuset og ikke fikk jeg kjøpt en der. Irriterer meg enda, for er slitsomt å være en smokk :p

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Det er mange som ikke tar smokk uansett, men at du ikke startet på sykehuset er nok antageligvis ikke grunnen til at han ikke tar den nå.. ;-)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det er mange som ikke tar smokk uansett, men at du ikke startet på sykehuset er nok antageligvis ikke grunnen til at han ikke tar den nå.. ;-)


Sent from my iPhone using BV Forum
Startet på sykehuset med storebror og det gikk supert,eldste fikk ikke smokk fordi munnen var så liten ( født i uke 30) og hun tok heller ikke pga sein start ;) Så av erfaring på mine barn,så var tidlig introduksjon det som funka på mine;)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Vår gutt var veldig av og på med smokken den første tiden, det var ikke før han var et par måneder at han fikk smaken og dreisen på den for fullt :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Håper hun tar den til slutt, var kjekt med storebror som tok den med en gang når han var 1 dag gammel :) Ikke gikk det utover amminga heller,for han var puppegal ;)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Her fikk lillemann smokk på barsel ;)
Men han tok også puppen med en gang, så var jo ikke bekymret for at det ikke skulle gå.
 
Begynte med smokk når gutten vår var 5-6 uker og ammingen fungerte bra. Det var ikke problem å få han til å ta den. Han bruker den når han skal sove eller slappe av på dagen. Bruker den lite om natten, da sovner han vanligvis uten.
 
Her fikk schnuppa smokk etter 9 dager. Da var det ikkeno som roet henne før vi ga henne den. Da har det brått natta og kroken på døra for den dagen :p


Lillegull 070414 :D
 
Back
Topp