Er det greit å bruke brystskjold?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Linda

Guest
Brystskjold kan i noen tilfeller være en god midlertidig løsning, men det kan også være veien til større ammeproblemer. Brystskjold bør ikke være det første man prøver når man strever med ammingen. Bruker man brystskjold bør man alltid ha tett oppfølging på helsestasjonen.

Les mere her

Syns brystskjold var genialt jeg da. HS kunne si hva søren hu ville. For meg gjorde det amming lettere, bedre og utholdelig.

Jeg har kjøpt brystskjold i tilfelle jeg trenger det. Bedre å være føre var så man slipper å løpe byen rundt hvis man plutselig skulle trenge det.

Jeg lærte fort å smile og nikke til det helsestasjonen sa. Så glemme alt når jeg kom hjem og gjøre det som funket for meg og datteren min.
Om brystskjold fungerer for noen, så fungerer det faktisk!

Amma nr 1 med skjold hele veien, funka helt supert, men for noen gir det selvfølgelig store problemer

Har slitt med amming med begge mine og gått over til flasking etter få uker. Denne gangen skal jeg kjøpe brystskjold og funker det så bruker jeg det

Her ville han ikke ta brystet uten brystskjold, så det kom de til meg alt på føden. Ble uansett ikke så lenge, men det ble noen uker mer med morsmelk enn det ville ha vært:)

Brukte skjold innimellom med minsten. Og det var ikke noe jeg rådførte meg med hs. Prater minst mulig med dem:p

Brukte brystskjold i flere mnd med første, hadde nok ikke ammet uten. Nå tenker jeg å kjøpe inn så jeg har i tilfelle.

Hva hs sier spiller vel ingen rolle.. Er det noen jeg hører minst på så er det den :o Føler man at skjold fungerer så kjør på sier nå jeg :D

Er enig i at dersom det er det som skal til, så er det greit. Det viktigste er jo at en får til ammingen når man ønsker det?

Bryr meg lite om hva andre gjør. Vi prøvde i starten, fikk det ikke helt til så ammet uten :)

Jeg fullpumpa i 8 dager før jeg fikk til ammingen. Han var lite sugevillig (litt gulsot, og veldig bedagelig), helt til jeg prøvde skjold. Fullammet med skjoldet frem til han var 2 mnd, og da var han blitt så stor og sterk at han klarte å få tak i puppen (store pupper med liten brystvorte). Hadde det ikke vært for skjold så hadde jeg gått over til flaske etter to uker. Jeg ammet frem til han var 4 mnd, da ville han ikke ha mer pupp :)

Jeg var også avhengig av skjold for å få ammet noe som helst, men jeg vil absolutt anbefale å tenke seg om to ganger før man tar dem i bruk. Jeg syns de var forferdelig styrete, og i tillegg ble jeg sår av dem. Det var selvfølgelig verdt det for å få amme, men her var det klin umulig å legge til småen uten skjold, brystet ble ikke stimulert nok og enden på visa ble ammeslutt ved 8 uker.

Slet med åpne sår på brystvortene i 7-8 uker. Prøvde skjold, men fikk det ikke til å sitte :/.

Jeg lærte fort å smile og nikke til det helsestasjonen sa. Så glemme alt når jeg kom hjem og gjøre det som funket for meg og datteren min.
Om brystskjold fungerer for noen, så fungerer det faktisk!
Føler det er riktig holdning :) hs har jo mye kunnskap, men alt de sier blir til slutt bare tips og råd fordi en mor må gjøre det som er best for seg selv og babyen :)

Aldri brukt det men får være opp til hver enkelt om det er ok og bruke :)

Hadde det ikke vært for skjoldene, kan jeg ikke se for meg at jeg hadde klart å amme størstejenta. Brukte de fra hun var en uke gammel (da blødde jeg på begge sider stort sett hele tida), og sluttet gradvis da hun var ca tre måneder. Ammet videre uten problemer, helt til hun ble to år. Hun fikk mye morsmelk med alt det gode den bringer med seg, kun takket være skjoldene. :)

Back
Topp