Er det galt av meg?

skal få en til

Flørter med forumet
Vi har ei datter på 2 år og 3 mnd. i motsetning til mange andre ønsker jeg ikke å være hjemme med dattenren min. Vi har henne i barnehage 100 % mens vi er på jobb. Jeg er bevisst på karrieren min, og ønsker at den skal stige oppover, og ikke stoppe der den er i dag. Jeg tjener gode penger så økonomisk hadde vi hatt mulighet til at jeg var mer hjemme, men som sagt så ønsker jeg ikke det. Vi ønsker oss også et barn til, men jeg vil planlegge dette så det passer best mulig inn i forhold til jobb.
Jeg må jo også få sagt at datteren min er det beste jeg kan tanke meg i  hele verden!!!!!!! Og jeg elsker å være sammen med henne i helgene, og på ettermiddag / kveld.

Har fått mange ulike reaksjoner på tankegangen min, så derfor spør jeg her ! Er det galt av meg?

Nei, klart det ikke er noe gale med deg!

Nei synest ikke det er galt av deg. Så lenge barnet trives i barnehagen og dette fungerer for dere så kan jeg ikke se at det er noe galt i det. 

Er jo ikke noe galt med deg,
må jo kunne tenke på seg selv oppi alt styret oxo=)

Dette handler jo om prioritering. For meg er det å være mest mulig hjemme med barna som betyr noe, men jeg tror ikke at du er noen dårligere mor enn meg av den grunn. Du sikrer jo barna dine en trygg økonomisk fremtid.
Man bør ha respekt og toleranse over at andre ikke har samme syn på ting som en selv[:D]

syns ikke det er no galt å ha barn i barnehage.., men syns det blir litt feil og planlegge et barn til når det må passe med jobben først.. syns barna bør komme foran jobb..

nei det synes jeg ikke det er.......det er helt opp til den enkelte å organisere livet sitt sånn som det passer best.
For noen betyr det å fokusere på karriere i tillegg til barn for andre betyr det å fokusere fullstendig på barn istedenfor karriere.
Det som betyr mest er vel hva man gjør med tiden man har sammen.

Ikke noe galt i det nei!
Er jo opp til hver enkelt hvordan en velger å gjøre det. [:D]

ORIGINAL: Tjukkebollepus

Nei, klart det ikke er noe gale med deg!

Er ikke noe galt i det vell [:D]
Vi lever ikke i 2008, normalt at mødre jobber også! [8D] Opp til hver enkelt!

nei det syns jeg ikke. Barn har greit av å være i barnehagen/dagmamma og sosialisere med andre barn. At du ønsker å fortsette der du slapp er bare normalt, å bli mamma vil ikke si at du oppgir alle dine håp og drømmer, du bare pauser det. Tror at dersom du er lykkelig, så er familien lykkelig (til en viss grad).

nei synes absolutt ikke at det er galt.
det er jo slik vi mennesker er...forskjellige!
kan jo være like gla i barne ditt som en hjemmeværende fordeom.

jeg må å ærlig innrømme at jeg aldri kunne tenkt meg å gå hjemme. mest fordi jeg trives med det sosiale en jobb tilbyr.

Nei klart det ikke er noe galt med deg selv om du ønsker det slik!

mangen som sier di ikke hadde "takklet" oket" eller vil  være hjemmeværende.du trives i jobben din ikke noe galt med det.

dessuten tror jeg er den beste moren du kan være når du prioriterer det slik du vil.en at du er i en situasjon du mener er "riktig"

Tusen takk for mange svar !! Godt å se at jeg ikke er helt på jordet. Sitter her og tenker litt over det, og ser jo at det at jeg er i jobb og få rutfoldet meg der gjør at snuppa får en mer fornøyd og glad mamma å være sammen med. Samtidig som jeg ser at ho stortrives i barnehagen og er trygg der !!

Ikke galt i det hele tatt!! Jeg MÅ jobbe, ellers trives jeg ikke, og da blir det ikke noe greit for ungene. Mange som synes jeg er rar som ikke ønsker å være mest mulig med ungene, som om jeg ikke elsker dem så høuyt som andre gjør med sine unger. Men det er bare tull, jeg elsker dem over alt på jord!!! Men nyter å jobbe og ha dem i barnehagen [:)]

Så du er ikke alene.

ORIGINAL: stine21

syns ikke det er no galt å ha barn i barnehage.., men syns det blir litt feil og planlegge et barn til når det må passe med jobben først.. syns barna bør komme foran jobb..

ORIGINAL: Mio

Nei synest ikke det er galt av deg. Så lenge barnet trives i barnehagen og dette fungerer for dere så kan jeg ikke se at det er noe galt i det. 

Back
Topp