er det for tidlig

gullet09

Flørter med forumet
er 9+5 og finner ennå ikke hjertelyden til lille gull i magen er dette for tidlig kansje? blir så redd og stresset

Ikke bli redd og stresset, ring heller jm/ultralyd for en time. Det er ikke lett å finne hjertelyden selv.

Krysser fingrene for deg.

De fleste finner ikke hjertelyd før lenge etter uke 12, mange ikke før lenge etter. Jeg fant i går, men det var bare flaks, og det er min 3dje så livmoren er større og kommer raskere opp.

Ikke tenk på det du. :)

Ta med dopplern din til jordmor og få henne til å lete etter lyden for deg :)
Legen fant 9+6 med meg :)

hehe oki :) skal til jordmor på torsdag hører di på hjertelyden der eller?

Jeg var på ul igår, og hun satt bare på lyden etter hun hadde sett at det var lyd der først virket det som. Også slo hun fort av igjen. Tror det er veldig opp og ned om de deler lyden for de ønsker jo ikke at vi skal engste oss om de ikke finner den.

Var også på ul i går, sjekket hjerteslag, men satte ikke på lyd, så fikk ikke hørt. Tror det kommer veldig an på legen/jm egentlig :)

Jeg fikk aldri høre jeg heller! Fikk bare se hjerte :) men har bestilt med doppler nå, så får se om jeg finner den selv! Er 11+4 :)

Jeg fikk aldri høre jeg heller! Fikk bare se hjerte :) men har bestilt med doppler nå, så får se om jeg finner den selv! Er 11+4 :)

Samme her.. fikk se bankende hjerte I uke 8 I begge mine svangerskap, men hjertelyden lot vente på seg..

Det er forskjell om man er på ordentlig ultralyd eller om de bare lytter fra utsiden med en doppel eller hva det heter. Mange leger elle jordmødre vil ikke lytte etter hjertelyden før etter uke 12 fordi det ikke er sikkert at man kan høre den så tidlig, også bli mange mer engstelig når man ikke hører den. Var selv hos lege i dag (er 10 uker) og fikk henne til å høre etter hjertelyden (selv om hun sa at de helst ventet som nevnt ovenfor). Vi hørte den ikke, og det til tross for at livmoren er kommet opp. Men det bekymrer ikke meg, siden jeg var forberedt på det.

Men noen hører den tidlig :-)

Og hvis man har morkaka foran så er det værtfall ikke lett å finne lyden. Det hadde jeg forrige gang og fant den ikke før lenge etter uke 12

Jeg har visst morkaka foran, men hun fant lysen igår, 11+1. :)

Jeg var til utvendig ul og fikk høre hjertelyd i uke 8

Gravid mens termin 15.11.13
Jentegull 10.10.09

Husker i forrige svangerskap, så var jeg på kontroll hos jm i uke 14, og da forberedte hun meg på at det ikke var sikkert hun kom til å finne den, men at det nødvendigvis ikke har noe å bety :D
Ei venninne av meg var nettopp til jm, i uke 14, og da fant hun ikke hjertelyden, men skulle tilbake ei uke etter, bare for å sjekke :D Og da fant hun den :)

Kommer nok også litt an på om du er førstegangs eller flergangs, pluss om du har lite eller mye kosemage ;)

Det går nok bra :D

Back
Topp