Er det for tidlig med bekkenplager?

Majamor

Betatt av forumet
Påskekyllingene 2020
Jeg er 4+4 i dag og har fått veldig vondt nederst i korsryggen. Kan det være bekkenplager allerede? Jeg har hybermobile ledd, synes å ha lest at det kan gjøre plagene verre..

Jeg er 4+4 i dag og har fått veldig vondt nederst i korsryggen. Kan det være bekkenplager allerede? Jeg har hybermobile ledd, synes å ha lest at det kan gjøre plagene verre..

Jeg har også vondt i korsryggen. Tror ikke noe er for tidlig sånn sett, da det er masse hormoner i sving som påvirker kroppen på ulike måter. Jeg har en begynnende prolaps i ryggen samtidig da, så kan være derfor at jeg er ekstra sensitiv. Men hørt om flere ellers også som har slike plager som oss såpass tidlig :-)

Jeg har også vondt i korsryggen. Tror ikke noe er for tidlig sånn sett, da det er masse hormoner i sving som påvirker kroppen på ulike måter. Jeg har en begynnende prolaps i ryggen samtidig da, så kan være derfor at jeg er ekstra sensitiv. Men hørt om flere ellers også som har slike plager som oss såpass tidlig :)
Jeg lurer på om jeg skulle prøvd å få en time hos fysio for å få øvelser det kan være lurt å gjøre.. Eventuelt om jordmor har noe slik. Legen min har ferie i flere uker til så får ikke gått til henne :(

Jeg lurer på om jeg skulle prøvd å få en time hos fysio for å få øvelser det kan være lurt å gjøre.. Eventuelt om jordmor har noe slik. Legen min har ferie i flere uker til så får ikke gått til henne :(

Det kan nok være lurt for å forebygge videre plager. Det blir jo bare mer og mer belastning på bekkenet i svangerskapet. Usikker om jordmortjenesten har det, men fysio kan i hvert fall hjelpe godt til :-)

Har og hypermobile ledd. Er 3+3 og har hatt bekkenplager noen dager allerede. Lurt å gå å få hjelp til fårebyggende. Har ikke hjulpet meg med fysio, jeg gikk til kiropraktor sist svangerskap og det klarte å holde meg litt i sjakk pluss å gå med bekkenbelte for å stabilisere når jeg går.

Har og hypermobile ledd. Er 3+3 og har hatt bekkenplager noen dager allerede. Lurt å gå å få hjelp til fårebyggende. Har ikke hjulpet meg med fysio, jeg gikk til kiropraktor sist svangerskap og det klarte å holde meg litt i sjakk pluss å gå med bekkenbelte for å stabilisere når jeg går.

Signerer denne. Kiropraktor er også et veldig godt alternativ. Har testet begge og holder nok en liten knapp på kiro faktisk :-)

Har kjent bekkenet litt innimellom. Er 4+6.. Har slitt med bekkenet i forskjellig grad med alle de andre og. Håper det holder seg ok så lenge som mulig denne gang.

Back
Topp