Er det for tidlig? Ang. UL

*Josefine

Forelsket i forumet
Er 7 uker på vei. Ønsker tidlig ul bare for å se at alt ser bra ut og hjertet slår.
Er det for tildig?

Hjertet har nok begynt å slå, men det er ikke mye å se altså. Noe bittelite med primitive hjerteslag. Jo lenger du venter jo mer er det å se. Jeg var da jeg var 8 uker på vei, da var det bare ei reke med hjerteslag. Ikke noe som kan se ut som menneske en gang. Rundt uke 12 ser det jo ut som et menneske. 

Du vil nok se hjertet slå, men anbefaler deg å vente til uke 8. Vi var i uke 8+3 med snuppa, og da så vi en pitteliten bamsemums med bankende hjerte.

Jeg var uke 9, og da kunne en se hjerte banke, og små armer og bein, og tydelig hode og kropp.
Hvis du tar UL nå vil du fremdeles gå alle ukene frem til uke 12 og bekymre deg for at noe kan gå galt. Jo lenger å vente, jo kortere tid til "milepælen" ;)
Min UL uke ni ga meg vel en god uke med ro i sjela, så var jeg tilbake på UL uke 13.
Det var MYE gøyere da vi fikk se den lille bevege seg, vinke og fikk målt både hode og kropp =)

Ja, hjertet kan man sikkert se nå =)
Ei venninne var på ul i går, ca 9 uker på vei. Så ikke så mye da egentlig, men de så hjertet og kunne konstatere at alt var bra. 
Om du er veldig bekymret er det ikke noe i veien for å ta ul nå, men om du ønsker å se mer anbefaler jeg deg å vente til ca uke 12-13, da ser man mye mer. 

i uke 6+5 både så jeg hjerte slå og fikk høre hjertelyden :-)

Jeg var på ul i uke 9 da jeg ventet jentene, da fant de bare 1 liten med bankende hjerte :)
Ville ventet til uke 11-12, da var jeg på ul denne gangen og da fikk vi se mye mer :)

Back
Topp