Er det for lite med 600 gr biff til 5 pers?

Jeg hadde lett klart og få til en fin middag for 5 med bare 600 gram biff.
Gjelder bare og bruke fantasien og lage tilbehør som metter godt. [;)]

Hvertfall når du skal lage det som biffsnadder, verre hvis du skulle servert et stykke biff til hver, da hadde det sett litt snålt ut.

Men kommer jo helt an på hva man har av andre ting hjemme egentlig.

Når jeg er på resturant så bestiller jeg som regel 150gram biff. Det gjør at jeg blir akkurat passe mett. Da har jeg jo masse godt tilbehør til også. Når vi lager biff hjemme så spiser jeg glatt 200gram..
Så som resten sier; 600gram til 5 personer er nok i det minste laget ja..
600gram hadde kanskje holdt til 2 mannfolk [8D][:D]

vill nok ha regnet minst 180 gr pr pers,helst 250 gr. Jeg bruker 180 gr og serverer da med wok grønnsaker, bakt potet(eventuellt potetbåter eller pommes frites) bernaise saus eller peppersaus.

I restaurantbransjen bruker de 180-220g pr. voksne person som "guideline" ..
Selv bruker jeg 200g som mal, for enkelhets skyld [:)]

Vi bruker ca 300-400 gram for oss to, som oftest rundt 350 g. Kan nok helt fint klare å lage til med 600 g til 5 personer, bare å lage nok tilbehør det. Vi lager biffsnadder med squash, løk, ananas, vannkastanjer og paprika. Steker først biffen, så tar oppi det andre og steker det litt. Med peppersaus, pommes frites og salat med tomat og agurk til. Ofte også stekte tomater også. Blir knallgodt. Alt sånn spørs jo på hva en har til. Har en svigerfar som er knallgod til å lage mat og disker opp med kjempegod mat selv om det ikke alltid er planlagt at en skal være så mange. Og en skal jo ikke spise til en ruller da.

ORIGINAL: lykkemannen

I restaurantbransjen bruker de 180-220g pr. voksne person som "guideline" ..
Selv bruker jeg 200g som mal, for enkelhets skyld [:)]

Det gjør jeg og.

ORIGINAL: finnerikkenyttnick

Seriøs er jeg alltid, fløtegratinerte poteter er jo potet da, i allefall sist jeg sjekket. Og med salat mente jeg grønnsaker, bortsett fra at her jeg kommer fra så sier vi salat om alt. Om jeg lager meg salat så består den ikke kun av isbergsalat [;)] Har i paprika, gul, rød, grønn, mais, agurk, tomat, pasta, peanøtter, revet gulrot, løk. Så derfor jeg spurte hvilket tilbehør utenom potet, ris og salat [;)] Å under potet mener jeg, fløtegratinerte poteter, pommes fries, og alle mulige andre finurlige måter poteten er tilberedt på. For som jeg skrev, noen har samme basis som i Spania, der er det en stor biff, med lite tilbehør, type Fedon.

Hahaha! Du kaller det salat, ja. OK. Det finnes flere måter å tilberede grønnsaker på enn å kutte det opp og hive det i en bolle. Du burde prøve [:D]

Hvordan gikk det, FancyPants? Hadde du glupske 300 grams-fråtsere på besøk, eller var det normal apetitt på dem? [8D]

Ville nok minimum lagt meg på 150 gram per pers (helst litt mer), og så steke mye champignon og løk ved siden av...

Back
Topp