Er det for lite med 600 gr biff til 5 pers?

FancyPants

Forumet er livet
Fikk pluselig to ekstra middagsgjester her..
Tenkte jeg skulle lage biffsnadder, er det da lite med 600 gram biff?

Jeg spiser ikke biff selv, og har ikke peil. Også vil jeg slippe å dra ut å kjøpe mer biff.[8D]

Edit:
Det blir mer kjøtt, men jeg beregner IKKE 300 gram pr pers. altså.

Spørs jo hvor storspiste de er det da.. men jeg hadde nok kjøpt mer..

Man regner vel 300 gram kjøtt til hver. Så jeg hadde neppe disket opp 600 gram kjøtt til 5 personer, da hadde jeg heller latt være.

Ja, jeg føler at det er litt lite egentlig. Er ikke noe koselig hvis folk føler de må begrense seg.
Synd biff er så forbanna dyrt..

ORIGINAL: finnerikkenyttnick

Man regner vel 300 gram kjøtt til hver. Så jeg hadde neppe disket opp 600 gram kjøtt til 5 personer, da hadde jeg heller latt være.

Sign

Jeg pleier å lage biffsnadder til oss to med 3-400 kr kjøtt, masse paprika og løk, så vil tro 600 g blir litt lite ja[8|] Men fyller du på med masse grønnsaker, så holder det sikkert[:)]

men det er jo litt med hvor mye tilbehør en har og da =)

i går hadde vi en biff hver på 150 gram, men m alt tilbehør ble vi gode og mette =)=)

Ja, det er lite. Er det typisk biffmiddag er det veeeeldig lite.
Skal du lage en form for "mix", så er det vel bare å kompensere med mye champignon, grønnsaker etc[8D] men fortsatt lite..

Kan du ikke kjøpe noe billigere, så blander du de to. Vi kjøper litt av hvert, for da blir det litt forskjellige smaker. Evt kjøpe evinefile, dele opp selv og steke. Eller se på KIWI om de har noe, de skulle vel ha noe pepperbiff i dag på tilbud, og den kan du skjære opp i biter å steke.

ORIGINAL: Bouncy Buttocks

300 g biff per person!??
Det halve er nok, kanskje opp til 180 g.

300 g pr person er jo ekstremt mye, ja. 200g pr person holder i massevis når vi har hatt middagsgjester. Personlig spiser jeg maks 150 g biff.

Edit: måtte spørre mannen som elsker biff, og han har vel aldri satt til livs 300g. Men selvsagt kommer det storspisere så må man kanskje ha mer.

ORIGINAL: Vesla85

ORIGINAL: finnerikkenyttnick

Sign

Jeg kan glatt kjøpe 600gr flatbiff til oss to jeg, og det går ned!

Kommer jo såklart an på hvem du skal servere, og det er sultne mannfolk, eller småspiste damer. Men jeg hater ihvertfall å lage for lite, så jeg lager alltid for mye mat når jeg har gjester, hehe..

ORIGINAL: merete_80

ORIGINAL: Bouncy Buttocks

300 g biff per person!??
Det halve er nok, kanskje opp til 180 g.

300 g pr person er jo ekstremt mye, ja.

Ikke alle som mumser i seg ris, eller potet av noe slag. Og salat må du spise en helg korg av for å bli mett [;)] Dvs noen lever etter prinsippet de bruker i spania, mer kjøtt mindre dill dall [;)] Her beregner vi 300 gram til hver, og heller litt mer enn for lite. Ingenting er så kjipt som når du serverer folk og du ser at de kvier seg for å forsyne seg på fatet, fordi man må passe på hvor mye man tar.

ORIGINAL: Vesla85

Jeg kan glatt kjøpe 600gr flatbiff til oss to jeg, og det går ned!

Kommer jo såklart an på hvem du skal servere, og det er sultne mannfolk, eller småspiste damer. Men jeg hater ihvertfall å lage for lite, så jeg lager alltid for mye mat når jeg har gjester, hehe..

Akkurat samme her.

Back
Topp