Er det flere

carolineS

Betatt av forumet
som har fått beskjed om at de skal på ul-kontroll i uke 32 av svangerskapet?
Fikk den beskjeden på ordinær ul og lurer på hva grunnen er.. Kan det være pga preeklampsi i forrige svangerskap? Eneste grunnen jeg kommer på at jeg skal inn dit for..[8|]

Men men.. Skader jo ikke med en ekstra titt på lille jenta vår [:D]

Fikk også time i uke 30 og noe, men det var av en privat som jeg var hos da jeg var 11 uker på vei:) Og var barefor å sjekke om alt var ok syntes jeg han sa, er litt ok at de gidder ta seg tid til det når det ikke er noe spesiellt ellers:)

Det er ikke pga morkaka di da? sa de noe om hvordan den låg?

Jo, fader.. Kanskje det pga morkaka ja.... Morkaka ligger på "bakveggen" , men litt langt nede.

Spurte jordmor om hvorfor jeg skulle tilbake når hun satt meg opp på den kontrollen, men hu bare mumlet og var så uklar...

Jeg var i uke 32 sist, og da var det for å sjekke at morkaka hadde trekt seg opp.. Hvis den ligger ned foran er det fare for at den kommer før barnet under fødselen, og da blir det planlagt keisersnitt etter denne UL.. Sa ikke JM noe om dette under forrige UL ????

Da er det sikkert fordi morkaka di lå litt langt nede at du skal har en ekstra UL [:)]

ORIGINAL: BlueDome

Jeg var i uke 32 sist, og da var det for å sjekke at morkaka hadde trekt seg opp.. Hvis den ligger ned foran er det fare for at den kommer før barnet under fødselen, og da blir det planlagt keisersnitt etter denne UL.. Sa ikke JM noe om dette under forrige UL ????

Nei, hun sa ingen ting om dette, men etter jeg skrev innlegget tok jeg en titt på det skjemaet de fyller ut etter ul og der stod det at placenta lå litt langt nede.
Men fikk som sagt ingen beskjed om dette. Alt i alt så var ikke den ultralyden så innmari koselig altså..
Bakdelen med å få time til ul kl 14 på en fredag [;)]

jeg blir automatisk innkallet mot slutten av svangerskapet, pga at det minket MYE fostervann på slutten både med Anette og Tuva....
Og det er jo ikke bra, så sa fra når jeg var på første kontroll og JM som tok UL sku skrive det i papirene mine så jeg får en innkallelse[:)]

ORIGINAL: carolineS

som har fått beskjed om at de skal på ul-kontroll i uke 32 av svangerskapet?
Fikk den beskjeden på ordinær ul og lurer på hva grunnen er.. Kan det være pga preeklampsi i forrige svangerskap? Eneste grunnen jeg kommer på at jeg skal inn dit for..[8|]

Men men.. Skader jo ikke med en ekstra titt på lille jenta vår [:D]
jeg skal inn til ul i uke 32,pga høy bmi..men det gjelder nok ikke deg[;)]

jeg skal inn i igjen om seks uker.. ikke noe alvorlig sa hun, men vanlig rutine, for å få alle målene og se det hun ikke gjorde nå osv. Fikk i hvertfall beskjed om ikke å bekymre meg[:D]

Back
Topp