Er det flere ?

August12mamma

Flørter med forumet
Som har i tidligere svangerskap eller i dette fått påvist blod i urinen ?

var til jordmor i går, alt var bra men ble funnet litt blod i urinen hun sjekket. Fikk derfor beskjed om og dra ned til legekontoret med en urinprøve i dag. Dem sjekket den og fant også blod. Så den skulle bli sendt til sånn analyse og får svar om ca 1 uke. Skulle ta blodprøve for jeg spurte selv om og få tatt prøve av Toxoplasmose. Da hun damen som tok blodprøve skulle sjekke ang testen på urinen jeg tok ved første svagerskapskontroll fant hun ikke noe svar fra den. Tydeligvis har ikke den blitt sjekket eller noe.. Jeg hadde ikke med meg urinprøve på selve kontrolldagen, men kom dagen etter med en, så den skulle jo blitt sjekket og registrert. Men tydeligvis har jeg ikke blitt sjekket tidligere før nå.*slørv*

Men poenget, er det flere som har blitt funnet blod i urinen og hva skjedde med dere?
Jeg har ikke noe spesielle symtomer, kun går en del på do. Jordmor sa heldigvis at hun fant LITT blod i urinen. Men blir vel sikkert noe behandlingskur om 1 ukes tid når man får svar.

Ikke så morsomt. Men var jo på UL forje uke og alt var bra, og hjertelyden til babyn var bra i går og alle andre prøver som er tatt er bra. Kun dette med blod i urinen ang evt urininfeksjonen.

Leser på nett om det og den mest vanlige årsaken er UVI og helt ufarlig :o)

Blod i urinen er et kjent tegn på urinveisinfeksjon:)

jeg hadde utslag på blod i urinen sent i svangerskapet uten at noen reagerte på det... fikk så sterke kynnere og stikkinger i skjeden.. ringte føden og fikk beskjed om å dra til legen asap for å sjekke for uvi.. noe jeg hadde..
uvi kan sette i gang for tidlig fødsel om du går med det ubehandlet - og det er blant annet derfor man sjekker urinen ved hver kontroll...

Dollface skrev:
jeg hadde utslag på blod i urinen sent i svangerskapet uten at noen reagerte på det... fikk så sterke kynnere og stikkinger i skjeden.. ringte føden og fikk beskjed om å dra til legen asap for å sjekke for uvi.. noe jeg hadde..
uvi kan sette i gang for tidlig fødsel om du går med det ubehandlet - og det er blant annet derfor man sjekker urinen ved hver kontroll...

Fikk du noe antibiotika /kur? gikk det greit og ta det eller ble du utrolig dårlig?

Back
Topp