Er det flere som...

Søster Jordbæret

Forumet er livet
er nervøse med tanke på at Ullevål sykehus må avvise så mange fødene?!
Skal selv på Ullevål og bare håper jeg slipper å måtte dra til et annet sykehus. Ikke det at andre sykehus er noe dårligere enn Ullevål, men jeg er nå instilt (siden jeg fikk fødeplass der) på at jeg skal føde på Ullevål.
Er det flere som tenker på dette?! Eller har erfaring med å bli avvist?

Ja de legger jo ned diverse avdelinger på sykehus og faktisk hele sykehus... Utrolig teit, da det er en ting som er sikkert: folk blir ikke mindre syke og folk fortsetter å føde barn!!

Jobber selv på sykehus og merker godt at helsevesenet ikke blir prioritert....

Jeg søkte på Ullevål, men ble flyttet over til A-hus fordi di ikke hadde ledig plass.. Egentlig greit det, siden det er kortere vei.. Men de har jo ikke sånne "hotell" på a-hus da, det som er kjipt! [:-] Håper du slipper og bli flyttet over når du skal føde.. det hadde sikkert blitt DET kjempe stresset.. Men du kan jo ringe å høre med de da, om det bekymrer deg [:)]

JA! Jeg er kjempenervøs for det, vil så gjerne på det barselshotellet med samboeren min og babyen.. Er veldig instillt på å føde der.. kommer til å bli superfrustrert hvis de aviser meg etter at fødselen er i gang.....

Hva mener du med "hotell"?
Jeg skal føde på A-hus...

ORIGINAL: sneipen

Ullevål sykehus har hotell hvor man blir boende etter at baby¨n er født!! og der kan pappa¨n også være! Da får du eget hotell-rom med bad!

åh, takk :)

ORIGINAL: Jordbæret

ORIGINAL: sneipen

Ullevål sykehus har hotell hvor man blir boende etter at baby¨n er født!! og der kan pappa¨n også være! Da får du eget hotell-rom med bad!

ORIGINAL: ~Nahemah~

ORIGINAL: *Bekkizz22*

Jeg søkte på Ullevål, men ble flyttet over til A-hus fordi di ikke hadde ledig plass.. Egentlig greit det, siden det er kortere vei.. Men de har jo ikke sånne "hotell" på a-hus da, det som er kjipt! [:-] Håper du slipper og bli flyttet over når du skal føde.. det hadde sikkert blitt DET kjempe stresset.. Men du kan jo ringe å høre med de da, om det bekymrer deg [:)]
det ligger da sykehotell rett ved siden av a-hus[8|]

Tror ikke Ahus har begynt å bruke hotellet til de fødende enda! Har et par kollegaer som har født der og de ble liggende på barsel-avdelingen...

Jeg håper også vi ikke må snu i døra på Ullevål, gudbedre så stressendes da.[:(]

Et vennepar hadde fødeplass på A-hus og de holdt på å bli sendt til Kongsvinger(!!!), da lurer jeg på: Håper de i allefall betaler og ordner med reisa, noen som vet noe om det? Vi har bil, men jeg mener.... Skal vi sette oss i bilen og kjøre til et sykehus vi ikke har begreper om hvor ligger, for et stressmoment.....! Om det skulle skje og de spørr om vi har bil, så "har vi nok ikke det....."[8|]

Kan ikke skjønne at de legger ned føden på Aker sykehus, når det er så ille så de hittil å år har måtte avvise 2000!!!!!!!!!! Kjenner jeg blir skikkelig irritert[:@]

ORIGINAL: jippii81

Jeg håper også vi ikke må snu i døra på Ullevål, gudbedre så stressendes da.[:(]

Et vennepar hadde fødeplass på A-hus og de holdt på å bli sendt til Kongsvinger(!!!), da lurer jeg på: Håper de i allefall betaler og ordner med reisa, noen som vet noe om det? Vi har bil, men jeg mener.... Skal vi sette oss i bilen og kjøre til et sykehus vi ikke har begreper om hvor ligger, for et stressmoment.....! Om det skulle skje og de spørr om vi har bil, så "har vi nok ikke det....."[8|]

Kan ikke skjønne at de legger ned føden på Aker sykehus, når det er så ille så de hittil å år har måtte avvise 2000!!!!!!!!!! Kjenner jeg blir skikkelig irritert[:@]

Helt enig med deg!
Tror nok faktisk man må komme seg til det "nye" sykehuset man er blitt henvist til selv... Jeg aner selv ikke veien til mange av sykehusene man kan bli sendt til, og forestiller meg at jeg kommer til å bli kjempe stressa av det dersom ullevål ikke kan ta imot meg.... jeg håper bare så inderlig at det er plass til meg.... [:o]

Jeg kommer til å legge meg ned å hyyle til noen tar i mot babyen min! Jeg SKAL føde på ullevål!!! [;)] Blir nervøs av mindre... Helt utrolig å holde på sånn med fødende..

Får håpe gubbene våre klarer å krangle seg til å komme inn..... hvis ikke vi klarer det selv! Mener å ha lest et eller annet om at de egentlig ikke kan nekte deg å komme inn på sykehuset heller dersom man er der og fødselen er igang....

J**** politikere som legger ned fødeavdelinger..... [:@][:@] De sitter bare med tall og påstår at vår generasjon skal føde færre barn enn våre foreldre....

Back
Topp