Er det flere som er singel og gravid?

Så tøft og modig av deg! Hvordan fortalte du det til familie og venner? Det er jeg litt nervøs for, for føler det er litt kontroversielt og utenfor normalen liksom. Eller er mer vanlig med donorbaby nå føler jeg, men jeg føler meg enda mer uvanlig fordi jeg faktisk har laget baby med en venn som jeg ikke er i forhold med.

Han vil foreløpig være litt involvert, men vet ikke hvordan fremtiden blir så jeg er forberedt på å gjøre dette alene. Er høyt ønsket og jeg er så glad Men vet det kan bli utfordrende også, og litt ensomt til tider. Mest ensomt nå i starten når det er hemmelig. Har du noen gode råd/tanker du vil dele?

Gratulerer så mye :Heartbigred Eg er ganske tett med familien og valgte og å være åpen med venner om ønsket om barn og prosessen. Grunnen til dette er at det var viktig for meg å kunne gi et svar på alle spørsmål som kom, og likevel kjenne på at dette var rett for meg. Trodde jeg skulle få mye mer kritiske spørsmål, men opplevde enorm mye støtte og positive tilbakemeldinger. Veien deretter har vert veldig fin. Vet ikke hvordan det er for deg å være åpen, men dersom du har fine folk rundt deg, er det å være ærlig med deg selv, og dele gleden med andre, noe som sikkert kommer til å gå veldig fint, selv om det kan være skummelt å hoppe i det.

Last edited:
Takk, iligemåde♥️

Jeg har også delt med et par venninner, og reaksjonene har vært mye mer støttende og forståelsesfulle enn jeg forventet, så det er fint. Jeg ble uplanlagt gravid tidligere iår, og opplevde å miste da. Og jeg har slitt enormt mye i etterkant, og det er derfor jeg ikke klarte å «vente lenger» nå. Så de som vet hvor vondt jeg har hatt det har vell mer forståelse for at jeg ønsker dette så høyt. Men familien min er litt gammeldags og konservativ, så det gjør meg nervøs. Men samtidig så var de jo veldig støttende når det var et uhell, så håper de kan støtte også når det er planlagt og høyt ønsket.

Back
Topp