Er det flere som bruker Klexane under graviditet?

Mammatil1 & gutt i magen

Andre møte med forumet
Hei.
Jeg bare lurte på om det er andre som også bruker klexane under graviditeten? Jeg brukte fragmin under hele forrige graviditet, og det gikk helt fint. ingen komplikasjoner eller bivirkninger:) og vi fikk en flott datter:love017
etter mange år med tenking og grubling har vi bestemt oss for å prøve igjen. Nå når jeg skulle starte på fragmin fikk jeg flere bivirkninger, derfor har jeg gått over til Klexane. Det går helt fint, har ingen bivirkninger enda. Er det noen som vil dele sine erfaringer med bruken av klexane under graviditeten? fint å kunne dele erfaringer med andre som er i samme situasjon:)
 
Hei :) Jeg har leiden, og har prøvd begge varianter i mine to tidligere svangerskap. Merket ingen forskjell på de to. Alt gikk knirkefritt for meg, bortsett fra at jeg har ekstrem sprøyteskrekk. Det er jo en dårlig kombo.
 
Hei :) Jeg har leiden, og har prøvd begge varianter i mine to tidligere svangerskap. Merket ingen forskjell på de to. Alt gikk knirkefritt for meg, bortsett fra at jeg har ekstrem sprøyteskrekk. Det er jo en dårlig kombo.
Ja det er jo ingen god kombo. tok du sprøyter under hele graviditeten? jeg syns også det er ekkelt å stikke sprøytene, men nå svir det iallefall ikke når jeg tar de. Får du også sånne kuler under huden der du setter de? Jeg har antitrombin3-mangel.
 
Samboeren stikker, og jeg ligger med pledd over hodet. Nesten komisk. Har tatt fra uke 6+0,og sluttet når jeg har kommet hjem fra føden. Har egentlig skullet tatt 6 uker til, men har heller gått masse. Får noen ganger små kuler, noen ganger blåmerker, og noen ganger ingenting. Magen så sånn passe ut i uke 40 :) Føler at jeg akkurat har født, så er ikke helt motivert til sprøyter igjen :(
 
Jeg brukte fragmin i begynnelsen av forrige svangerskap, men gikk over til klexane pga allergi. Ble etterhvert allergisk mot klexane også, så fødselen ble satt i gang i uke 37 pga det.

Denne gangen har jeg tatt klexane fra positiv test. Klør mye og får veldig store kuler med tørr hud som flasser av. Men det går greit foreløpig.

Syns klexane er mye vondere å sette på venstre enn på høyre side av en eller annen grunn. Men jeg må være flink å fordele.

Har protein s mangel, og har hatt blodpropp i leggen tidligere.
 
Jeg brukte fragmin i begynnelsen av forrige svangerskap, men gikk over til klexane pga allergi. Ble etterhvert allergisk mot klexane også, så fødselen ble satt i gang i uke 37 pga det.

Denne gangen har jeg tatt klexane fra positiv test. Klør mye og får veldig store kuler med tørr hud som flasser av. Men det går greit foreløpig.

Syns klexane er mye vondere å sette på venstre enn på høyre side av en eller annen grunn. Men jeg må være flink å fordele.

Har protein s mangel, og har hatt blodpropp i leggen tidligere.

Så fint å høre at det er flere å dele erfaringer med. Jeg reagerte også på Fragmin, fikk store kuler under huden, kløe og utslett. Begynte med de før jeg ble gravid, så byttet jeg til klexane. Har bare gått på de i 14 dager. Men ingen bivirkninger da. Det er godt. Jeg har antitrombin3 mangel og fikk blodpropp i lungene når jeg var 19 år. Er så spent på denne graviditeten, er jo 10 år siden jeg gikk gravid sist. Håpe ukene frem til uke 12 går fort går du bare på blodfortynnende når du er gravid?
 
Back
Topp