Er det flere her som ikke har matlyst?

MorSolstråle

Betatt av forumet
Septemberlykke 2016
Jeg har den siste uken tvunget i meg mat fordi jeg føler meg ikke sulten! Det rare er at jeg er ikke så mye kvalm heller. Synes det er så rart for med mine to andre barn så hadde jeg behov for å spise oftere og mistet ikke appetitten selvom jeg kastet mye opp og var kvalm! Jeg gikk ned noen kg med begge de første barna den første stunden pga av at jeg kastet opp men jeg fikk hverfall i meg mat! Håper kanskje det bare er at jeg er sliten! Men jeg er en positiv jente så det går nok bedre etterhvert

Jeg har heller ikke matlyst. Blir ikke kvalm av å ikke spise, men blir svimmel, slapp og veldig trist/hormonell. Spiser jeg fri (for mye fett, sukker, salt, krydder osv) blir jeg veldig kvalm. Upraktisk, men det er jo bare for en periode :)

Dårlig med matlyst her også. Ender med jeg blir så dårlig at jeg må tvinge i meg et eller annet. Orker helle ikke å spise i samme mengder som før. Blir fort kvalm!

Jeg har alltid vært sånn at jeg ikke har lyst på mat på morgenen, selv om jeg bestandig er sulten når jeg står opp. Så jeg har blitt veldig flink til å tvinge i meg et eller annet lite for å få dagen i gang, også får jeg som regel lyst på mat en times tid senere :)

Nå merker jeg at jeg er enda mer sulten enn før på morgenen, og har ikke lyst på noe som helst. Men jeg vet at jeg blir uggen om jeg ikke spiser, så det går ned minst ei skive før jeg begynner med noe annet. Fælt å spise uten matlyst, men jeg vet at det blir så mye verre hvis jeg ikke gjør det!

Skulle ønske jeg ikke var sulten. Her er matlysta på topp :o

Har også dårlig matlyst, men har vært syk så har sikkert noe med det å gjøre :) Sist svangerskap hadde jeg veldig god matlyst noe som resulterte i 18 kg vektoppgang:confused: Vil helst unngå det denne gangen :)

Her er det som før, kan glemme å spise. Sist måtte jeg også tvinge i meg på morgenen, men matlysten kom utover graviditeten uansett. Hehe, så gikk opp som jeg skulle :p

Vel, matlyst har jeg, dog frokost er håpløst :-/ brekkninger før en halv skive er spist :-/ tenkte å ta en tur på vekta i går, vel den var død så da må det vente på seg :-P

Jeg har fått en enorm appetitt og er sulten HELE tiden... :happyMiddag, godteri, brus, frukt....alt sammen! I utgangspunktet er jeg litt småspist, så hvis dette fortsetter kommer jeg til å bli en hval tilslutt. Ingen kvalme her (enda..).

Jeg har fått en enorm appetitt og er sulten HELE tiden... :happyMiddag, godteri, brus, frukt....alt sammen! I utgangspunktet er jeg litt småspist, så hvis dette fortsetter kommer jeg til å bli en hval tilslutt. Ingen kvalme her (enda..).

Jeg hadde en dag med enorm appetitt også! Er som deg litt småspist fra før, og fikk merke det den natta med skikkelige luftsmerter som ble så ille at Store Vind måtte Google og sjekke om det var blindtarmen :p Gikk over etter fem timer, så det gikk bra. Skal aldri spise SÅ mye i løpet av en dag igjen, det var bare ikke verdt det. Små måltider litt oftere tror jeg er løsningen! ;)

Jeg hadde en dag med enorm appetitt også! Er som deg litt småspist fra før, og fikk merke det den natta med skikkelige luftsmerter som ble så ille at Store Vind måtte Google og sjekke om det var blindtarmen :p Gikk over etter fem timer, så det gikk bra. Skal aldri spise SÅ mye i løpet av en dag igjen, det var bare ikke verdt det. Små måltider litt oftere tror jeg er løsningen! ;)

Hehe. Jeg håper denne appetitten roer seg her etterhvert... spiser ofte, men også ganske mye. Klarer ikke la være heller. Sluttet å snuse når jeg ble gravid, så noe av suget kommer sikkert pga. det og.

I wish ;-) Gruer meg allerede til første legetime med veiing :arghh:

Uggen morgen og kveld, men får i meg noe allikevel.
Var sånn sist også, gikk ned 4 kg det første trimesteret.

Må snart begynne med ritz på nattbordet igjen.
Det funket bra for morgenkvalmen sist;)

Jeg har ingen matlyst på morgenen (alltid hatt det tidligere), men det tat seg opp i løpet av dagen!

Uggen morgen og kveld, men får i meg noe allikevel.
Var sånn sist også, gikk ned 4 kg det første trimesteret.

Må snart begynne med ritz på nattbordet igjen.
Det funket bra for morgenkvalmen sist;)
Hvor mange kjeks spiste du før du kunne komme deg ut av sengen?

Har ikke den store matlysten nei og hvis jeg spiser noe så blir jeg fort kvalm.
Men kjenner jeg er veldig saltsyk.

Hvor mange kjeks spiste du før du kunne komme deg ut av sengen?
2-3 kjeks kanskje , noen ganger holdt det med 1 også. Men det var veldig effektivt for meg hvertfall. Pluss at jeg hadde vannflaske med vann eller sukkerfri saft på nattbordet (helst saft) , dette er innført allerede:)

2-3 kjeks kanskje , noen ganger holdt det med 1 også. Men det var veldig effektivt for meg hvertfall. Pluss at jeg hadde vannflaske med vann eller sukkerfri saft på nattbordet (helst saft) , dette er innført allerede:)
Ok takk for tips. Jeg ble utrolig kvalm av lukten til ritz, kastet opp bare jeg tenkte på de. Funket ikke for meg, men vet at det har hjulpet mange.

Back
Topp