Er det flere friluftsmammaer her?

Jess et slikt vann ville jeg også fisket i! Samboeren min er jo glad i å fiske, og når jeg er med så går det jo fem minutter fra vi hiver ut til jeg er litt ferdig med hele fiskinga :p Han kan godt sitte en hel dag å skravle med kompiser eller faren, spise og se på at fiskestanga bare dupper rolig :p

Jeg gikk på elgjakt før, men mistet interessen der også, mest sannsynlig pga samme ventinga :p Når jeg ikke kunne være hundeføreren så slet jeg med å sitte i ro på post og helst holde kjeft, nei vil heller gå rundt å jakte på fugl :p

Uff det var leit da, hørtes ikke noe særlig godt ut. Bra mannen får tatt barna på tur ofte da :)

Ja, ventingen på jakta er egentlig drittkjedelig :p Men rushet når man får tak i ett dyr er verdt det. Selv hadde jeg aldri orka å gå på fuglejakt, der er det jo virkelig å gå milevis uten å trenge å se ett dyr. Da er det bedre å sitte på post å ikke få tak i noe :p Hehe.
Mannen venter bare på at minstemann blir stor nok til å kunne ryggbæres, så får han også være med på tur. Men foreløbig er han med om de går til steder hvor det er mulig å trille til :)
 
Jeg hsr en stor interesse og hadde tulla på 5 år med på sin fleste topptur nå I helgen til 1400moh og turen ble på over 10 km t/R :D herregud jeg ble så stolt av henne :D
 
Veldig koselig med stor familie, absolutt:) Krever mye planlegging og slikt med "mine, dine, våre", men det har gått veldig bra hittil:) Møter mye fordommer og får litt negative kommentarer her og der, men de fleste syns det er sprekt gjort:)
Ja, det er ikke så ille å gå der. Og syns å huske det var ganske barnevennlig også:) Vi bor i Trondheim, så det er jo ikke lange biten for oss å kjøre dit.
Besteforeldrene mine bor på nordmøre, så vi er der en del også. Både i fjellet og ute på sjøen i båt. Barna elsker det! :)
Ja det kan jeg tenke meg at det krever. Mange som er fordomsfull hvis man ønsker mer enn tre barn nå til dags, rart hvor mye som har endret seg på få år.

Om dere tar dere en tur nå til sommeren kan jeg anbefale den turen i barnas naturverden. Den begynte med en seter langt oppi gokk, der var det fantastisk fint, og mange fine dyr å se på :)
 
Jeg hsr en stor interesse og hadde tulla på 5 år med på sin fleste topptur nå I helgen til 1400moh og turen ble på over 10 km t/R :D herregud jeg ble så stolt av henne :D
Så fantastisk da, da har du en super liten turgåer altså :) Jeg er imponert :) Jeg har ikke selv gått på et så høyt fjell engang :p
 
Dette gikk min på da han vrr 3 år, 649 moh
Vis vedlegget 181201
Herlig, ser ut som en fantastisk tur :) Min gutt gikk også sin første topptur da han var tre år, da ble det en spontan tur når vi bare var ute og vandret, og turen gikk hit :)

image.jpg
 
Ja det kan jeg tenke meg at det krever. Mange som er fordomsfull hvis man ønsker mer enn tre barn nå til dags, rart hvor mye som har endret seg på få år.

Om dere tar dere en tur nå til sommeren kan jeg anbefale den turen i barnas naturverden. Den begynte med en seter langt oppi gokk, der var det fantastisk fint, og mange fine dyr å se på :)
Det er notert;)
 
Jeg er vel kanskje en friluftsmamma... Vi prioriterer iallefall masse av fritiden vår på uteliv året rundt. Om vinteren er vi på fjellet å står på ski hver helg stort sett - både bortover og nedover. Vi har fast plass på en campingplass rett vedsidenav et skitrekk (har også en familiehytte i området som vi besøker en del). Om sommeren bruker vi sjøen og seilbåten. Vi skal sove i båten i dag (vakt i marinaen). I tillegg har vi arvet en gammelt fredet gårdsbruk som vi bruker til hytte/hjem nr to. Der er det mye uteaktiviteter (og jobb, som barn kan hjelpe med). Verken båten, campingvognen eller gårdsbruket har TV eller internett... Så blir mye kvalitetstid sammen :)
Åh herlighet det hørtes helt fantastisk ut! Jeg ønsker meg også hytte ved havet og på fjellet! Jeg og mini begynte med slalom i år, samboeren har kjørt Telemark i mange år, men vi er veldig glad i å gå bortover, det har vi gjort lenge :) Elsker å være ute uansett årstid egentlig, men vinteren er vel litt favoritt egentlig :p Mest fordi det er så gøy med fart på ski, og at det ikke er insekter på vinteren :p

Skulle gjerne hatt et lite gårsdruk også, drømmen vår er jo å bo på et lite småbruk til vanlig, og ha hytte på fjellet :)
 
Ja er spennende tur med holdng i tau osv. Litt skummelt oppover men.

Så digg ut
Ja det tror jeg, sånt syns jo de små er kjempegøy. Vi har en tur vi ofte går med barnehagen som er litt bratt på slutten, der henger det tau. Det er omtrent turens høydepunkt, der de holder i tauet og later som de må klatre opp etter det :p
 
Jotunheimen, det er altså noe jeg drømmer om å dra til, og bare vandre rundt i en uke liksom :p
Kanskje en gang vi drar sørover for en sånn ferie :)

Vi gjorde det på idrett. Gikk rundt i 3 dager, men aner ikke hvor vi var:p
Er mange fine steder å dra på.

Ellers er rallarvegen fin å sykle.
 
Vi gjorde det på idrett. Gikk rundt i 3 dager, men aner ikke hvor vi var:p
Er mange fine steder å dra på.

Ellers er rallarvegen fin å sykle.
Ja den tenkte vi å prøve for to år siden når vi var i området på ferie, men junior var ikke blitt stødig nok på sykkel enda, så vi bestemte oss for å utsette det :)
 
Ja den tenkte vi å prøve for to år siden når vi var i området på ferie, men junior var ikke blitt stødig nok på sykkel enda, så vi bestemte oss for å utsette det :)

Det anbefales. Men det er veldig bratt noen steder. Skal kunne håndtere sykkelen.
 
Det anbefales. Men det er veldig bratt noen steder. Skal kunne håndtere sykkelen.
Han har jo byttet sykkelstørrelse to ganger på den tiden, men han har nylig hatt et stygt fall som har gjort han redd og usikker igjen, så nå må vi øve inn bremserefleksen igjen før vi kan sykle noe krevende. Nå bare fryser han i nedoverbakkene når han blir redd å kjører rett frem mens han hyler stakkars...
 
Nå ble jeg helt satt ut av historien din.. Makan til traktorsjåfør!! Tenk å si sånn når det er snakk om en familie i en bil! :eek:

Jeg håper virkelig du blir bra igjen med tiden og at dere får tatt igjen tapt tid med sønnen deres ❤️

Ja, vi er ikke hans største fans, for å si det sånn..

Tusen takk, det håper jeg også, og jeg trener så hardt jeg kan for å komme dit.
Nå har jeg fått full treningsstopp i påvente av flere undersøkelser, men jeg har tro på at vi finner en måte å få meg bra på, også jobber jeg til jeg er bra igjen. :)
Jeg har jo verdens beste motivasjon:
Å bli er fullverdig mamma for sønnen min, og å kanskje kunne være så heldig å få et barn til. <3
 
Ja, jeg vet:p
Derfor vi vil ta det ganske snart før fellesferien eller mot slutten av sesongen.

Det begynner allerede å bli endel folk som skal til Trolltunga, og det er booket enda flere guidede turer dit i år, enn i fjor :-o
Hvis jeg var dere, ville jeg gått opp med en gang det er forsvarlig uten guide (eller tidligere med guide), eller ventet til helt mot slutten av sesongen ;-)
 
Jeg er vel kanskje i den kategorien :) Vi telter endel i sommerhalvåret, for det meste i marka rundt Oslo, men så har vi hytte i Jotunheimen, så da blir det en lengre telttur i høyfjellet hver sommer.

I tillegg så går vi endel dagsturer gjennom hele året egentlig. Mye på bortoverski på vinteren, og til fots eller på sykkel på sommeren. Jeg liker veldig godt toppturer, det gjør også mann og barn, så vi går gjerne oppover! I sommer skal eldste få prøve seg på Galdhøpiggen, det har hun ventet lenge på. I tillegg blir det nok noen mindre topper også. Men vi liker godt å gå i marka og, uten at det må være en stor topp i vente. Et fiskevann kan være like stas ;) Ungene (7,5 og 6) synes det er det aller morsomste med tur, så det prøver vi å få til (mora liker best å fiske når man faktisk kan få noe spiselig fisk, ungene er ikke like kresne ;)).

Så hender det vi låner oss kano og padler innover marka. Det er veldig morsomt, og vi vurderer å kjøpe egen.
 
Back
Topp