Er det flere friluftsmammaer her?

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Er det andre her med stor interesse for friluftsliv, som også tar barna med på det? Vil gjerne komme i kontakt med flere med samme interesse for det, kanskje for å dele tips, og å dele opplevelser. Finnes det mange nok til at vi kan skape et eget underforum?
 
Ikke den kjempe store interessen, men den har blitt større det siste året. Gått noe fjellturer det siste året.Har hatt med ungene på tur i skog og mark, og skal ha med eldste opp på Bitihorn i sommer. Går det bra, så vurderer vi Besseggen med henne.
Selv skal jeg og mannen gå Trolltunga i løpet av sommeren.
 
Ikke den kjempe store interessen, men den har blitt større det siste året. Gått noe fjellturer det siste året.Har hatt med ungene på tur i skog og mark, og skal ha med eldste opp på Bitihorn i sommer. Går det bra, så vurderer vi Besseggen med henne.
Selv skal jeg og mannen gå Trolltunga i løpet av sommeren.
Ja min interesse ble også større etter jeg fikk sønnen min, prøver å få gått på tur så ofte det lar seg gjøre. Hvor gammel er barna dine? Kunne tenkt meg å gått Besseggen, men det er litt langt å reise for å frike ut av høydeskrekk :p
 
Ja min interesse ble også større etter jeg fikk sønnen min, prøver å få gått på tur så ofte det lar seg gjøre. Hvor gammel er barna dine? Kunne tenkt meg å gått Besseggen, men det er litt langt å reise for å frike ut av høydeskrekk :p

Jentene er 6,5 og 4.
Har gått Besseggen et par ganger. Vokst opp i nærheten, så ikke lange reisa dit. Men redd det blir litt for hardt for eldste i år.
Men jeg merker at jeg har fått mer interesse for å være ute. Mista totalt interessa etter at vi ble tvunget med på turer på idrettslinja året rundt.
 
Jentene er 6,5 og 4.
Har gått Besseggen et par ganger. Vokst opp i nærheten, så ikke lange reisa dit. Men redd det blir litt for hardt for eldste i år.
Men jeg merker at jeg har fått mer interesse for å være ute. Mista totalt interessa etter at vi ble tvunget med på turer på idrettslinja året rundt.
Akkurat ja, det kan vel fort skje at man blir litt mett på det når det kommer via skolen.
Vil gjerne gå litt langturer, men er ikke noe topptur jager. Så denne sommeren skal vi gå på en fleredagerstur i krevende terreng som ikke egentlig fører noe spesiell plass, bare nyte turen :)
 
Jentene er 6,5 og 4.
Har gått Besseggen et par ganger. Vokst opp i nærheten, så ikke lange reisa dit. Men redd det blir litt for hardt for eldste i år.
Men jeg merker at jeg har fått mer interesse for å være ute. Mista totalt interessa etter at vi ble tvunget med på turer på idrettslinja året rundt.

Jeg gikk Besseggen sammen med faren min og storesøster når jeg var 5 og hun 8. Og glittertind året før eller omvendt jeg husker ikke helt. Jeg husker veldig godt at jeg har min rosa barnehagesekk med bilde av ole brum, jeg bar på bestikk og servise og storkoste meg. Jeg elsket den turen og har bare gode minner.
 
Jeg anser meg som et friluftsmenneske, selv om jeg ikke kommer meg på tur så mye som jeg ønsker. Mannen er ikke så keen :p :(
Men ønsker veldig å gi barna mine gode minner med å være på tur! Så jeg prøver :)
 
Jeg ønsker å bli en:)
Samme her :p
Vi er igrunn friluftsmennesker og er mye på tur, men da korte dagsturer. Håper å få til fler lengre turer når barna er litt større. Syns det er vanskelig med veldig aktiv baby på et år. Når han går skikkelig så blir det nok mer gøy for han. Jeg ville gjerne hatt et underforum for friluftsliv!
 
Liker meg godt ute og med en veldig friluftsinteressert mann så kommer det nok til å bli noen turer ila årene. Må bare få litt større unger først og få ut huleboeren:)
 
Akkurat ja, det kan vel fort skje at man blir litt mett på det når det kommer via skolen.
Vil gjerne gå litt langturer, men er ikke noe topptur jager. Så denne sommeren skal vi gå på en fleredagerstur i krevende terreng som ikke egentlig fører noe spesiell plass, bare nyte turen :)

Flere av kollegaene til mannen går flerdagsturer. Vi er nok mer for toppturer. Men det høres gøy ut:)
Var gamle er barna dine?
 
Jeg gikk Besseggen sammen med faren min og storesøster når jeg var 5 og hun 8. Og glittertind året før eller omvendt jeg husker ikke helt. Jeg husker veldig godt at jeg har min rosa barnehagesekk med bilde av ole brum, jeg bar på bestikk og servise og storkoste meg. Jeg elsket den turen og har bare gode minner.

Ja, det er jo en flott tur.
Møtte mange med barn da vi gikk for to år siden. Det er først det siste året at eldste har begynt å bry seg om turer. Redd det blir litt for langt, og bare mas i år. Men vi vet ikke det før vi prøver;)
 
Vi er veldig glade i friluftsliv, jakt og fiske, men pga helsa setter det litt stopp for hvor mye vi er ute dessverre. Har også begynt med geocaching for å komme oss mer ut, om så bare for små turer. Enklere å komme seg ut på en liten tur når det har mening, enn når man bare skal gå ut for å gå ut.
 
Flere av kollegaene til mannen går flerdagsturer. Vi er nok mer for toppturer. Men det høres gøy ut:)
Var gamle er barna dine?
Jeg har en gutt på seks år :)
Ja var mer for topptur før, men fikk plutselig en sånn forferdelig høydeskrekk :rolleyes: Så prøver å unngå toppene, i går f.eks. gikk jeg til 20 meter unna toppen :p Haha snakk om pyse
 
Jeg ønsker å bli en:)
Så flott da, det er bare å starte! Jeg elsker mottoet til Stormberg, og har egentlig kidnappet det litt; Små turer er også store :)
 
Jeg anser meg som et friluftsmenneske, selv om jeg ikke kommer meg på tur så mye som jeg ønsker. Mannen er ikke så keen :p :(
Men ønsker veldig å gi barna mine gode minner med å være på tur! Så jeg prøver :)
Så flott da, det er jo en god start! Hvilken turer drar dere på da?
 
Vi er egentlig det, men det har begrenset seg til hagen etter en bilulykke i fjor.
Vi håper å komme i gang igjen med skogsturer og "uteliv" når jeg blir bra igjen. :)

Vi bor 200 m unna skogen, og har masse flotte turområder her vi bor. :)
 
Samme her :p
Vi er igrunn friluftsmennesker og er mye på tur, men da korte dagsturer. Håper å få til fler lengre turer når barna er litt større. Syns det er vanskelig med veldig aktiv baby på et år. Når han går skikkelig så blir det nok mer gøy for han. Jeg ville gjerne hatt et underforum for friluftsliv!
Har dere bæremeis til han? Jeg var en del ute som barn selvfølgelig, men min friluftsinteresse startet etter jeg ble mamma, alenemamma. Så har en del kompetanse og sikkert litt tips på hvordan komme seg ut med en liten turbo :p
Hvor gamle er de andre barne dine da? Jeg syns da korte dagsturer høres bra ut, det skal da godt gjøres å få mer enn det inn i en tidsklemme-hverdag :)
 
Liker meg godt ute og med en veldig friluftsinteressert mann så kommer det nok til å bli noen turer ila årene. Må bare få litt større unger først og få ut huleboeren:)
Hvor gamle er barna? I tillegg til at jeg liker å ta sønnen min med på tur, så jobber jeg i en friluftsbarnehage, så jeg er en sånn irriterende pådriver for at absolutt alle kan gå på tur :p
Lenge til termin?
 
Ja, det er jo en flott tur.
Møtte mange med barn da vi gikk for to år siden. Det er først det siste året at eldste har begynt å bry seg om turer. Redd det blir litt for langt, og bare mas i år. Men vi vet ikke det før vi prøver;)
Det er klart det kan bli litt kjipt hvis man starter på turen, og så viser den seg å være for hard. Veldig greit å ta en rolig oppstart :) om dere går så ser jeg frem til å høre om erfaringene og opplevelsene med det :) Jeg kommer nok ikke til å ta akkurat den turen da, men er mange turer jeg kunne tenkt meg som vi måtte ha reist et stykke for å komme til, må bare se det an over årene. I utgangspunktet vil vi holde oss nært nok til at vi kan kjøre dit på under en dag
 
Back
Topp