er det fler styrtfødere her ??

mariannnilsen

Forumet er livet
da tenker jeg på der det går virkelig fort ..de 2 siste sv.skapene har jeg måtte vært innlagt på forhånd i tilfelle fødslene starter .. jeg blir igangsatt 1-2 uker før termin , for å slippe å måtte være der så lenge .. de siste tok 5-8 min og 10 min fra 3 cm til baby var ute .. men det jeg lurer på er om det er fler som har det sånn og hva dere gjør , føder dere hjemme ? ambulanse ? innleggelse ?? kunne tenkt meg å slippe å være innlagt denne gangen , og heller se på ett annet alternativ

Ok. Jeg er veldig spent på hvordan denne fødselen blir. Min første var 3,5 timer fra aller første tegn til han var ute. Hadde vel to pressrier. Hvordan starter fødslene dine da?

Ok. Jeg er veldig spent på hvordan denne fødselen blir. Min første var 3,5 timer fra aller første tegn til han var ute. Hadde vel to pressrier. Hvordan starter fødslene dine da?
ja da bør du ikke bruke lang tid på å komme deg på sykehus når du kjenner det er noe på gang .... jeg kjenner ikke at det er noe på gang før det plutselig setter igang ..

nr 1 gikk vannet litt og litt , men ingen rier .. ble igangsatt 2 dager etter
nr 2 hadde jeg endel kynnere , så dro på sjekk .. jm sjekket meg og sa det var ingen tegn til fødsel og bare å dra hjem .. på vei ut døren gikk vannet og 20 min etter første rie var jenta vår født
nr 3 igangsatt med drypp pga tidligere styrtfødsler
nr 4 igangsatt med å ta vannet pga tidligere styrtfødsler

Min første var 18 timer den andre var 40 min. Værte jeg har vært med på å fikk helt panikk. Kjenner jeg får panikk bare ved å tenke på fødselen.

Min første var 18 timer den andre var 40 min. Værte jeg har vært med på å fikk helt panikk. Kjenner jeg får panikk bare ved å tenke på fødselen.
da går nok nr 3 fort også :) jeg har fødselangst jeg , så orker ikke tenke på fødsel engang ... er veldig mange som ikke forstår det , fordi det går jo så fort .. men er ett mareritt nå alt blir så intenst .. jeg er heldig å får epidural før igangsetting da, men det hjelper ikke mye

jeg hadde 3 veldig forskjellige fødsler...
nr 1 var ganske normal og varte nærmere ett døgn fra første rie...
nr to starta med vannavgang og og 1 time fra 3 cm til han var ute
nr tre var vanskeligere og jeg gikk en uke med rier og når jeg kom på sykehuset var kroppen utslitt og ingenting var produktivt... og endte i hastekeisersnitt...
riktignokk var det 3 ganske tette graviditeter men jeg må si jeg grurer meg noe til fødselen for jeg aner ikke hvordan det vil bli denne gangen...
men håper litt at den skal bli som nr 2...

Jeg gikk jo fra ingen smerte til pressrier og kroppen var helt ute av kontroll. Men følelsene man er ferdig og får den lille på brystet er ubeskrivelig.mderfor vil jeg ikke ta keisersnitt. men kjenner jeg gråter b are av tanken på å føde.

tok 6 timer fra jeg kjente noe som helst(vannet gikk) til hun var ute, så fikk beskjed om å komme fort inn hvis jeg skulle føde senere en gang :cool14 hmm, styrtfødsel var det nok ikke, men denne kroppen er laget for å føde barn virker det som :P vondt var det jo heller ikke, ble bare litt svett :smiley-ashamed004

Nå ble jeg satt i gang da siste gangen pga alvorlig svf men fra vannet gikk til riene startet gikk det 15 minutter. Og fødselen tok 4 timer. Vet ikke om det skal kalles styrtfødsel jeg men kjapt gikk det hvertfall

Jeg kommer ikke til å vente hjemme når det begynner. Fra riene gjorde merkbart vondt tok det 3,5 time til ho var ute.

Back
Topp