Er det fler enn meg som blir livredd av bivirkningene??

Lillemy0894

Forelsket i forumet
MayDay2021
Jeg har fått uvi, og fikk antibiotika. Er det fler enn meg som blir livredde for de bivirkningene den kan komme med?

Noen spesielle bivirkninger du er livredd for? Og er det Selexid du står på?
Jeg tror nok jeg hadde vært mer bekymret for nyrebekkenbetennelse uten antibiotika, skal ikke være noe særlig..

Last edited:
Noen spesielle bivirkninger du er livredd for? Og er det Selexid du står på?
Jeg tror nok jeg hadde vært mer bekymret for nyrebekkenbetennelse uten antibiotika, skal ikke være noe særlig..

Sniker, og kan signere dette. Du vil ikke ha nyrebekkenbetennelse som gravid, har akkurat vært gjennom en heavy innleggelse med det. Antibiotika og eventuelle bivirkninger hadde jeg ikke bekymret meg for. Og om du går på Selexid, er det førstevalget til gravide med uvi. Legene i dag er dyktige på å velge ut medisiner som er å regne som ganske trygge for gravide :) God bedring :)

Huff altså! Så trasig at dere har opplevd det. Fikk andre valget til gravide da jeg fikk skikkelig diarè av selexid. Husker ikke hva andrevalget heter, men der kunne man få leversvikt, problemer med lunger osvosv. Får helt sponk, er livredd for å bli alvårlig syk av medisinen :(

Sniker
Skjønner godt at du er redd, men ubehandlet uvi kan fremprovosere rier så om ikke annet er det bedre med antibiotika og bivirkningene er sjeldne.
Jeg hadde nyrebekkenbetennelse 4 ganger på ett år, og derav mye antibiotika. Den eneste bivirkningen jeg fikk, var dårlig mage en kort periode i etterkant av antibiotikaen :)

Er på min andre kur nå på kort tid, og har tidligere år vært innlagt på sykehus og på akutten med nyrebekkenbetennelse. Tar heller medesinene en å risikere å bli lagt inn nå i disse tider. :bag:

Tusen takk for svar, dere :Heartred
Ikke barebare og være hypokonder i disse gravide tider :hilarious: Tar aldri medisiner ellers, så blir elstra skeptisk når man plutselig må:rolleyes:

Back
Topp