Er det feil å amme babyen i søvn?

J

Janet

Guest
Mange mødre forteller meg at de får råd om at babyen ikke skal sovne ved puppen etter fylte tre måneder. Tull sier jeg, og mange fagpersoner med meg! Hva er vel mer naturlig, koselig, trygt og søvndyssende enn mammas varme og sunne melk?
Les hele ukens innlegg fra Lykkeligbarndom her.

Ammer/ammet du babyen i søvn?
 
Jeg ammer i søvn, alternativet er en gutt som ikke sover.
 
Kan jo også si at han skiller på meg og faren, faren kan ha ham i armkroken eller gå litt med ham liggende mot skulderen sin så sovner han, mens her er det hyling som om det sto om livet hvis jeg prøver..
 
Jeg ammet i søvn så lenge hun trengte det. Tror jeg sluttet med det når hu var litt over 7 mnd
 
Jeg ser ikke noe feil i det. Her ammes det før leggetid, og en sjelden gang sovner han ved puppen. Da sover han ganske likt som når han sovner inn alene i sengen :)
 
Ammet av og til i søvn når han var mindre men det var fordi han sovna under kveldsamminga. Skjer ikke nå lenger, eller av og til ser jeg han døser av da fjerner jeg puppen og legger han i senga ;)
 
Ja, eg ammer han i søvn når han våkner om natta, men ikkje på kvelden.... Da er det ingenting manna enn tolmodighet som hjelper ;p

Sent from my Nexus 10 using BV Forum mobile app
 
Jeg gjorde det med gyda til ho var 6 mnd. Fikk ikke høre noe fra eller til med ho. Eneste ulempen var at hun kunne gulpe masse og våkne.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Når jeg amma (fram til 9 MNd) amma jeg hu alltid i søvn på natta, men skjeldent på kvelden etter hu blei 5 MNd. Pga hu ikke sovna:p
 
Back
Topp