Er det farlig?!?

Mæddis88

Flørter med forumet
Hei..

Jeg tror jeg ble matforgiftet i går kveld.. Spiste hjemmelaget guacomole og rømme til nachos. Den har stått i 1-2 dager i kjøleskapet.

Midt under middagen, måtte jeg plutselig kaste opp noe forferdelig. Ble så kvalm!!! Begynte etterhvert å kald svette, riste/skjelve, bli tungpustet og utrolig mye DÅRLIG gass i magen. Fikk kjempe smerter, som gikk over når jeg sovnet, men som har begynt igjen i dag. Bobler og romler i hele magen og får ikke i meg noe mat. Er svimmel og i super dårlig form. Føler meg rett og slett ufresh og uggen!

Noen som vet om det er farlig for fosteret å ha det slik? Evt. matforgiftning? Vet jo ikke om jeg ble det, men hva ellers kan det være? Er jo helt fullstendig ødelagt i magen i dag..

Det var ikke matforgifting, det skjer ikke så fort.
Det går minimun en time til 4 timer etter du har spist, før du merker noe.

Matforgiftning er ikke farlig for fosteret, og til en annen gang burde du la avokadosteinen ligge i guacomolen..det gjør at den holder seg lengre.
Og husk å vær nøye med kjøkken hygienen =)

Å ja! Det visste jeg ikke.. Takk for nyttig tips! Får bare ligge her i sengen til jeg ikke har vondt lenger jeg da

Noen bakterier som forårsaker matforgiftning kan gi akutt oppkast, kvalme, magesmerter, diare og i noen tilfeller lett feber. Var det flere som spiste det samme og ble dårlig? (det er ikke alle som blir syke av bakterier i mat, vi reagerer forskjellig) Hvis du er usikker på om det er skadelig for fosteret så ring legen og spør. 

Husk å drikke masse =)
Så du ikke blir dehydrert, om du kaster opp mye og har diarè.

Har selv blitt matforgiftet en gang.
Av kjøttdeig som en butikk hadde laget selv.
Jeg ringte til matilsynet og sendte prøver av lasagnen jeg hadde bukt kjøttdeigen i.

.

Huffda!
God bedring <3

Jeg fikk diare' inatt etter inntak av gammel ostepop...
Er ennå helt gåen etter det..

Nei matforgiftning er ikke farlig for fostret, men feber er litt uheldig så har du feber anbefales det å ta paracet...om du ikke klarer å svelge tabletter finnes det 1grams stikkpiller på apoteket  Jeg fik også sånne luftsmerter i magesekken en kveld etter noe jeg hadde spist, varte i flere timer og var utrolig vondt. Det hjalp litt med Link, syrenøytraliserende tyggetabletter, og farris med eplejuice. Ellers så må man dessverre bare holde ut og vente på at det skal gå over! God bedring! 

Takk jenter Dere er herlige!!

Back
Topp