Er det farlig?

Kristine91

Flørter med forumet
Jeg lurer på om det er dumt å være med på båtur når jeg er rundt sånn ca. 9 uker?
Homper jo en del når man kjører fort, noen som veit noe om dette? Legen har jo sakt jeg ikke skal løpe og hoppe å sånn, derfor jeg lurer.

Kommer vel an på hvordan båt det er. Tror ikke jeg ville drevet med sea rafting akkurat, men å tøffe rundt i en sjekte eller en seiltur er jo ikke noe problem. Men hvis det er speedbåt går det jo kanskje an å la være å kjøre så fort akkurat på bølgene. For hender jo det kommer noen bølger som smeller skikkelig...

Skulle til å si at det selvfølgelig ikke er farlig, det er til og med ok å ri hadde det ikke vært for faren ved å falle av. Vi kan fremdeles trene og hoppe som normalt så lenge vi ikke kjenner smerter eller ubehag ved det.
Men så ser jeg at du har fått beskjed av legen om å ikke løpe og hoppe, og da tenker jeg at en røff båttur kanskje ikke bare er fryd og gammen for din bebis. Hvorfor har du fått denne beskjeden fra legen?

Det er litt vanskelig å si.. Jeg hadde gjerne tatt en bttur, men siden legen din har sagt at du ikke bør løpe og hoppe, er det kanskje litt mer usikkert? Men en rolig båttur, kan jeg ikke se skal kunne være farlig nei;-)

er det en spesiell grunn til at legen har sagt at du ikke kan løpe eller hoppe? For jeg har ikke hørt at det er farlig. Kanskje du kan ringe legen å spørre hvis det er noe komplikasjoner som gjør det. Men jeg kan ikke se for meg at det er noe farlig. Man kjører jo bil på humpete veier også, ikke noe verre enn å sitte i båt det.

Det syns jeg også var rart at legen din har sagt? så lenge det ikke er noen spesiell grunn til det, så er det vel bare sunt for deg å babyen å løpe og hoppe litt (med moderasjon da..), bare ikke på trampoline og løpe maraton liksom :)

Er det sånn sjørafting ville jeg nok ikke blitt med, men med en annen type båt går det vel greit. Du kan jo si fra at du er gravid, og be den som kjører om å ta det litt med ro :)

Takk for så mye svar:) Det hjalp mye.
Veit ikke hvorfor legen sa jeg ikke skulle løpe og hoppe å sånn jeg, jeg var med på en liten båttur for non uker siden, da kjørte vi forsiktig, gikk bra det. Er en sånn askeladden. Homper jo også litt i bil som dere sier. Trur jeg blir med på båttur til neste helg jeg, visst det blir fint hver da:) Kommer jo ikke til å kjøre så mye, men er jo sanktanshelgen så koselig å ta non turer med båt rundt om kring da :) Men merker jeg no smerter slutter jeg jo med en gang. Har jo heller ikke hatt no blødninger eller lignende.

Back
Topp