Er det farlig???

Latterfrosken

Forumet er livet
Å føde når hodet ikke har festet seg? Bare lurer tilfelle det skulle skje noe...
Hva gjør man da? Hvis vannet går eller veene setter i gang? Klem

Har ikke hodet festet seg enda Jannicke??

Hvis vannet går uten at hodet har festet seg, skal du vel legge deg ned, og ringe etter ambulanse for å hentes på båre. Det er vel for at ikke annet enn barnet skal komme ut først, f.eks.navlestrengen. Ellers har jeg ikke hørt at det skal være noen fare å føde før hodet har festet seg..

Når jeg var på føden for å registrer meg spurte jeg om det.
Siden jeg blir regna som førstegangs fødene (har ikke godt så langt og ikke født) så skulle jeg legge meg ned hvis vanne gikk før uke 37 og etter det skulle jeg gå til bilen ligge bak og komme på føden.
Var ikke hode festa så ble det som regel det når vanne gikk.
Den måten dere finner ut om hode er festa er når vanne går og det renner og renner så er ikke hode festa renner det men så blir det mindre og kommer litt hele tiden da er det festa jenter [;)]

Fridas hode hadde ikke festet seg, da de tok vannet på sykehuset. Jordmora presset henne lengere ned i bekkenet. Alt gikk fint.

Ikke problemer å føde selv om hodet ikke har festet seg, men dersom vannet går må man legge seg ned slik at navlestrengen ikke skal komme i klem mellom hode og bekken. Da kan babyen miste surstoff.

OK takk for alle svar. Har hørt så mye rart ang dette. Men nå ble jeg litt klokere...[;)]

Back
Topp