Er det farlig å fly når man er i uke 32 skal til Hellas noen her som vet det?

Har hørt noe om at det ikke er alle flyselskap som ønsker å ta deg med hvis du er over 7 mnd på vei..
Hadde en vennine som var i syden og fikk problemer da hun skulle hjem igjen. Hun var da ca 7 1/2 mnd på vei og det fly selskapet fløy ikke gravide som var mer enn 7 mnd på vei. Det gikk greit ned for da var hun bare 7 mnd på vei.. Husker desverre ikke hvilket flyselskap dette var. Men kanskje en idé å høre med flyselskapet?

Lykke til [:D]

hei.

d jeg har hørt er at hvis du har under en mnd igjen til termin, så skal du helst ikke fly. ikke fordi d er farlig, men fordi flyselskapene ikke vil ha fødsel på flyet[8D] men trur ikke jeg hadde orka  å dra til syden hvis jeg var 32 uker på vei! d måtte vært slitsomt..

ORIGINAL: MoldeJente23

Det er vel pga. blodpropp og sånt også? Og man bør ikke reise så og så langt. Men dette vet jo både lege, jordmor og flyselskaper.
Jeg skal fly i uke 29. Men bare en time. Men er uansett veldig skeptisk jeg da.

trur ikke du skal bekymre deg over en time[:D] 
jeg var i syden når jeg gikk gravid me seline, da var jeg 3 mnd på vei..

så skal vi til foreldra til sambo i sommer, så d blir vel i begynnelsen tenker jeg.. ikke i august i allefall! den siste mnd skal jeg bare ta d me ro[:)]

Hvis du får med deg en legeerklæring, så vil de fleste flyselskaper ta deg med ihvertfall frem til du er  7 måneder. Flyselskapet du evt skal fly med, kan svare deg på om de vil ha deg med.
Det er i utgangspunktet ingen fare å fly, finnes de som må fly til sykehus for å føde også, så det skal du ikke tenke på, så lenge du er frisk og fin.

Men snakk med flyselskap og lege.

Hvis du reiser, GOD TUR! [:D]

Back
Topp