Er det fødsel eller..?

Preggosaurus

Blir kjent med forumet
Har hatt skikkelig kynnere i dag, ligner sånn på slik jeg husker riene fra forrige fødsel. Men det blir liksom ikke til noe. Er vondt en stund, men så går det over...
Var inne til kontroll pga mistanke om fostervannslekkasje i går. Da sa dem at livmortappen var halvannen cm og lukket.

Har det overhodet ikke travelt med å få baby ut, er bare 35+4.
Meeeen. Sist sildret vannet i strie strømmer, så det var liksom ingen tvil..
Når visste du at det definitivt var fødsel på gang? Og hvordan visste du det?

Fikk smertefulle, langvarige og gjevne rier. Var ikke noe tvil når de til seg opp i styrke og ble tettere :)
Andregangs kan ha hyppige og smertefulle kynnere mot slutten, men hvis de ikke tar seg opp i kraft og hyppighet så er det ikke fødsel

Har også kynnere som minner om svake rier:) men ingenting regelmessig enda. Tar seg heller ikke opp i styrke:) men gleder meg til den dagen det gjør, for blir sliten av dette:p

For min del har det aldri vært noe tvil om når kynnerne ble til rier. Hadde mye kynnere med mine to første, ganske vonde når jeg ventet nr. 2 og denne gangen med nr. 3 så har de lagt seg på samme nivå, bare at de begynte enda tidligere enn sist, altså i forhold til hvor langt jeg var på vei.Og er dessverre en av de som har mange uker med modning....så har hold på en stund allerede, 34+1 i dag, men har ingen tro på at det blir fødsel med det første av den grunn...

Har også slike "rier". Gikk med det i ukesvis forrige gang så er forberedt på det denne gangen også dessverre :oops:

Tredje svangerskap her. Med første var eg innlagt med premature rier i veke 32, men fødte til termin. Er litt obs og var inne på ein planlagt kontroll på fredag.. (hadde kraftige og veldig hyppige kynnera i veke 32). Hadde i sist veke, tysdagen (35 +0) og kvelden på 17.mai regelmessige og vonde kynnera med 3 min mellom heile dagen..Vondt i korsryggen. Men på kontroll fredag var livmorhalsen til og med blitt lengre igjen sidan kontrollen tre veker tidlegare! Huff, må sei det vart ambivalente følelsar då..Babyen kan godt vente nokre veker til, men må jo sei det på ein måte var nedtur at så masse vondt på to dagar ikkje hadde ført til noko som helst modning ein gong! :S Liksom ikkje noko mål og meining med all vondten ein gong.. Jaja..

Har hatt skikkelig kynnere i dag, ligner sånn på slik jeg husker riene fra forrige fødsel. Men det blir liksom ikke til noe. Er vondt en stund, men så går det over...
Var inne til kontroll pga mistanke om fostervannslekkasje i går. Da sa dem at livmortappen var halvannen cm og lukket.

Har det overhodet ikke travelt med å få baby ut, er bare 35+4.
Meeeen. Sist sildret vannet i strie strømmer, så det var liksom ingen tvil..
Når visste du at det definitivt var fødsel på gang? Og hvordan visste du det?

Du er ikke i tvil når det først er i gang...kan være lett å bli litt lurt av kynnere etc... men jordmor gav klar beskjed at man er ikke litt itvil når det setter i gang :D

Back
Topp