er det en tabbe?

Mailykke2

Forelsket i forumet
Tuppa vår er veldig våken og nysgjerrig, vi prøver å venne henne til å sovne med lyder rundt seg, men det er jaggu ikke lett :P
Samtidig prøver vi å venne henne til å sovne på egenhånd. Men, det å sovne med lyder rundt seg er jaggu ikke lett, så vi har måtte legge henne i sengen sin med musikk fra babycallen og døren oppe to dager nå.
Spørsmålet mitt er; er det dumt å la henne sove i sin seng på dagtid? :P

har hørt at man skal skille på dagsoving og nattsoving, men om det er en dum ide det vet jeg ikke.... hun må jo få sove og er det greiest i sengen sin så er vel det greit?

er sikkert de som gjør det selv om jeg personlig ville skilt mellom dag og natt seng.. og det med lyder går seg nok til etterhvert som dere prøver :) 

Min første sov alltid i vugga på soverommet... Ikke de første mnd da, for da sov han mest i armene mine eller sofaen... ingen problem at han sov der på dagtid. Alltid vært lett å legge egentlig. Men skillet mellom dag og natt med at lyset var på på dagtid.

Hun sover som regel i vognbagen ettersom vi sjeldent er hjemme på dagtid. Men de dagene det regner så mye at jeg ikke gidder å gå ut er det lettere å få henne til å sove i sengen sin enn i vognen:p Tror hun er så smart at hun skjønner at i vognen trilles jeg i søvn og klarer derfor ikke sovne med mindre hun kjenner bevegelse:p Men i dag har hun vært flink; sov i sin seng til halv 9, jeg var trøtt på morningen og tok henne i vår seng etter hun hadde fått mat og ny bleie og hun sov fra halv ti til halv 11, sov en halvtime eller så i vognbagen for så å hyle til hun fikk mat og sovnet ved flasken. Våknet når jeg la henne i sin seng, men ved hjelp av sutt og babycallmusikl sovnet hun selv og sov i 2 timer:) resten av dagen har hun sovnet ved flasken og hatt en økt i sofaen og nå to timer i vognbagen:) Virker som det bare er problematisk å sovne med lyder rundt, for nå ligger hun rett forran tv'n hvor vi ser på film:p faren har slamret med noe tallerkener og pizza er blitt laget:p

Her la jeg ofte snuppa på soverommet på dagtid, tenker de skiller på dag og natt ved at det er lyst og at man ikke tar kveldstellet før man legger de jeg da.. Var aldri noen problemer.

Back
Topp