Er det en selvfølge?

Himmelstøv

Forumet er livet
Er det en selvfølge at jeg 7 dager i uken skal stå opp med begge ungene, få mat i dem å slik?
bare fordi han står opp 5 dager i uken før 8 å må på jobb, så skal han hvile lengre i helgene?

Jeg er oppe klokken 5, 6, 7 om dagene ( å det værste er at det er min eldste som står opp da [8|] )

Men i helgene skal jeg tydeligvis bestandig å stå opp med ungene. [:'(]
jeg ammer ikke lengre, så han kan vel stå opp med dem litt å. [:'(]

Fatter ikke at jeg skal takle det uke etter uke, måned etter måned bare fordi jeg er en mor. [8|]

Er det flere som har det slik?

Det er ikke en selvfølge nei! Har du prøvd å fortelle han at du er sliten? Menn har jo en tendens til å ikke skjønne ting uten å få det i klartekst.. Her i huset har ihvertfall endelig mannen skjønt at det ikke bare er han som trenger å få hvile i helgene, han sover jo faktisk mer enn meg på hverdagene også pga baby som våkner ofte om natten. Men det var ikke lett å få han til å forstå det, det måtte noen tårer til..

Jeg har prøvd å si det til han, men han sier han fortså, men han viser det ikke før fem flate øre.

Jeg er heldig som har en baby som sover stortsett hele natten, å vist hun er våken en liten stund, så får hun måt så sover hun igjen på sekundet flasken er tom, så har vel egentli ikke noe å klage på der, for er lite nattevåking.

Men å bestandig være den som MÅ opp, som MÅ gjøre ditt og datt for at han skal ligge å sove til 12, 1 tiden hver lørdag og søndag. Å det værste av alt er at han ikke har vært ute, å han la seg samtidig som meg.

Sist morsdag var det jeg som stod opp, jeg lagde frokost, for jeg viste at ellers ville jeg ikke få noe god frokost, eller frokost i det hele tatt. For jeg kan ikke ligge i sengen mens sønnen vår var våken, å han ikke sto opp...

DRITT LEI DEN SOVINGA HANNES[:'(]

Nei, det er ABSOLUTT ingen selvfølge...!

Nå i høst når samboeren min jobba hjemme så kjørte jeg til jobb og bhg slik at jeg kunne ha bilen på dagtid. Da sto han opp med eldste, gjorde han og seg selv klar for dagen, starta bilen om den var fryst, for så å vekke meg slik at vi kunne komme oss avgårde...

nei selvfølge er det ikke . er drit lei sovinga til sambo jeg og...en kveld  tok jeg den att jeg må vell legge meg jeg som skal opp medbarna...da san det er brta go natt så så han tv til 1!!! jeg og kan tenke meg og sitte opp lengre enn til 10 på en lørdagskveld men nei..han er trøtt han må sove hsn trenger søv..

Forresten, jeg hadde "piska" han opp... Stå ved senga og rist i han, mas på han osv til han står opp, for sånt er ikke akseptabelt... [:'(]

Han blir bare sint da, for han har så vondt i den ryggen sin vettu, greier nesten ikke gå stakkars.[:'(]

ORIGINAL: MitteMinda

Han blir bare sint da, for han har så vondt i den ryggen sin vettu, greier nesten ikke gå stakkars.[:'(]

Det er vel ikke mange ryggproblemer som, blir bedre av å ligge i ro? [&:] den beste medisin er jo bevegelse..! send han ut med vogna i terreng![:)]

Off, kjedelig når det er sånn!
Håper mannen din tar te vett snart å begynner å stå opp han også..

Her i huset så som regel mannen opp med Victoria i helgene, får han våkner så tidlig uanset..
Men jeg sover aller lengre enn max klokka 10 uansett..
Må jo få litt ut av de dagene vi kan tilbringe sammen :)

DU ER IKKE ALENE..

Har en samboer som er akkuratt lik..

LAT og alt sammen.. Kjenner jeg blir så forbanna kver helg..

ORIGINAL: [Malin]

Det er vel ikke mange ryggproblemer som, blir bedre av å ligge i ro? [&:] den beste medisin er jo bevegelse..! send han ut med vogna i terreng![:)]

Har prøvd å sakt det til han :P

jeg tok likesågodt å la lillemor atmed han, å sa, NÅ ER DET DIN TUR.
hun er blid og god å mett, så hun skriker ikke altså :P men hun må jo passes på uansett :P
så får vi se om han står opp, eller om dem begge søvner av.[:'(]

ORIGINAL: MammaenTilLeander

DU ER IKKE ALENE..

Skal vi begge la ungene være hjemme, så drar vi på jente tur. Rømmer huset liksom :P for da har dem ikke noe valg, da MÅ dem opp :P

da ringer du legen og får time til han! takker han nei til timen, så har han ikke vondt?

jeg skal være helt ærlig og si at jeg skjønner ikke at dere godtar å ha det sånn!

[&:]

ORIGINAL: SnuppaogLillebror

da ringer du legen og får time til han! takker han nei til timen, så har han ikke vondt?

jeg skal være helt ærlig og si at jeg skjønner ikke at dere godtar å ha det sånn!

Jeg godtar det ikke, er bare lei av å kjefte HELE tiden, så da blir dte at jeg står opp, for vil liksom ikke at det skal gå ut over ungene mine. [:)]

NÅ STOD HAN OPP [8D] funka å legge lillemor sammen med han :P tror jeg skal gjøre det oftere :P

ORIGINAL: SnuppaogLillebror

Jeg godtar det ikke, er bare lei av å kjefte HELE tiden, så da blir dte at jeg står opp, for vil liksom ikke at det skal gå ut over ungene mine. [:)]

NÅ STOD HAN OPP [8D] funka å legge lillemor sammen med han :P tror jeg skal gjøre det oftere :P

BRA![;)]

ORIGINAL: OceanGirl

ORIGINAL: MammaenTilLeander

DU ER IKKE ALENE..

samme her.
Eldste blir 4 i april, kan vel telle p ei hand når han har stått opp med henne.

blir sint han også om jeg prøver å vekke ham. men sier, han skal stå opp og gjør det ikke.
imorra kan jeg stå opp med ungene så du får sove sier han også... men skjer det? NEO

Jeg sier jeg er sliten jeg, men funker ikke...

ENKELTE MANNFOLK [:@]

Her i huset er det en selvfølge at jeg står opp i helgene også ja, det synes jeg er rett og rimelig. Mannen min drar 05.00, og er sjeldent hjemme før 18.00, så jeg synes han fortjener å kunne sove ut i helgene.

Men her er vi enige om det da...

Nei, dette er absolutt ingen selvfølge, særlig ikke når dere har et barn fra før som alltid står opp tidlig! Her fikk jeg ligge en liten time ekstra i dag mens pappaen tok snuppa med på badet mens han dusjet og ordnet frokost [:)] Han får jo stort sett sove mer enn meg i ukedagene nå når snuppa har begynt å legge seg tidlig og våkner tilsvarende tidlig om morgenen. Og han sover seg stort sett gjennom ammeøktene om natten.

Det hadde i alle fall vært helt uaktuelt at sambo skulle sove til 12-1! Nei, når man har valgt å få barn sammen, må man også ta konsekvensen av det!

Forresten, jeg hadde "piska" han opp... Stå ved senga og rist i han, mas på han osv til han står opp, for sånt er ikke akseptabelt... [:'(]

Noe sånt ville nok jeg gjort også! Er absolutt ikke ok at du må stå opp tidlig hver dag!!!

sign! Her i huset deler vi på det!

Back
Topp