Er det en SA på gang tro?

Jasmine

Glad i forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
Opplevde i dag blod i trusa og på papiret. Og det kommer fremdeles litt, men ikke nede i do når jeg feks tisser:meh: Har opplevd en MA/SA tidligere men da hadde jeg smerter i tillegg og mere blod tror jeg, så nå er jeg bare forvirret og aner ikke hva som skjer:( Er bare i uke 5, så får liksom ikke sjekket hos jordmor, evt legen for å sjekke hcg da? Eller skal jeg bare avvenne å se om blødningen tar seg opp i morgen osv?

Opplevde i dag blod i trusa og på papiret. Og det kommer fremdeles litt, men ikke nede i do når jeg feks tisser:meh: Har opplevd en MA/SA tidligere men da hadde jeg smerter i tillegg og mere blod tror jeg, så nå er jeg bare forvirret og aner ikke hva som skjer:( Er bare i uke 5, så får liksom ikke sjekket hos jordmor, evt legen for å sjekke hcg da? Eller skal jeg bare avvenne å se om blødningen tar seg opp i morgen osv?
Litt blod trenger ikke bety SA, samtidig som det kan være begynnelsen på en SA. Helt umulig å si om det er det ene eller det andre. Ville ventet og sett om blødningen øker på, eller om det stopper opp.

Er også lettere å blø fra slimhinnen i svangerskap, etter feks samleie.

Jeg hadde flere blødninger sist jeg var gravid. Alt gikk fint.
Du kan dra til legen og få mål hcg. Det er ikke noe problem det.
Ta en i dag og ny om 1-2 dager, så ser du økning.

For meg har blod betydd SA tidligere, men det er mange som har blødninger uten at det er farlig. Du kan ta hcg-målinger med noen dagers mellomrom hos fastlege for å se om det stiger eller synker. Noen foretrekker å vente og se hvordan det går, men jeg personlig ønsker svar snarest mulig. Hvis du tar en prøve i morgen og en på mandag så vil du kunne se. Lykke til, håper det bare er vanlige blødninger!

Eg har opplevd begge deler. Hadde SA veke 8 heilt uten smerter og minimalt med blod, men det kom litt meir når eg var på do. Har også blødd i veke 4 ( trudde det var ein mens med lite blod så visste ikkje at eg var gravid). Det gjekk heilt fint, nå er jenta mi 4 år.

Back
Topp