Er det ekkelt å arve babytøy?

Jeg er stort sett overhysterisk når det kommer til bakterier å sånn, men kjøper helst brukt babytøy. Synes det er bortkastede penger å kjøpe nye klær som kun er stort nok i en kort periode. Sverger derfor til ferdigpakker på nett, og 60graders vask når de kommer i hus! Null stress!
 
Ja, dette synes jeg var merkelig. Er det flekker som ikke går vekk, javel, da hadde jeg kanskje ikke brukt det. Men gulp og avføring? Man vasker da tøy! Vi har arvet masse, og er super fornøyd med det. Det er dyrt å kjøpe alt nytt! Men jeg har selv også vasket da vi har fått det, selvom det er vasket fra før. Mest pågrunn av parfyme lukt fra tidligere vaskemiddel.
 
Jeg synes det er supert å arve!!! Kjøper skjelden nytt og handler kles pakker på finn :) Var venninda di førstegangs? ;)
Nei. Nummer tre. Hun kaster alle klær når de er for små og lar ikke søsknene arve seg imellom. Også klager hun på dårlig råd i tillegg....
 
Syns mer det er fisefint å kalle det ekkelt.
Det syntes jeg å. Særlig når hun klager på dårlig råd og alle tre barna går i kliss nytt og gjerne dyrt tøy. Hun sier det er flaut å handle på salg også...
 
Vi har arvet en del klær :) alt blir jo godt vaska.
 
Det syntes jeg å. Særlig når hun klager på dårlig råd og alle tre barna går i kliss nytt og gjerne dyrt tøy. Hun sier det er flaut å handle på salg også...

Ikke rart man har dårlig råd om det er SÅNN man prioriterer :p
 
Det syntes jeg å. Særlig når hun klager på dårlig råd og alle tre barna går i kliss nytt og gjerne dyrt tøy. Hun sier det er flaut å handle på salg også...

Da tenker jeg det er på tide å ta seg sammen, blir helt svett. :eek:
 
Ikke ekkelt. Synes det er flott for miljøet. Dessverre liker jeg best å kjøpe nytt selv, så kanskje på tide at jeg skjerper meg ;)
 
Har både arva og gitt bort klær. Det med flekker har jeg jo ikke gitt bort, det har gått i søppla. Alt er rent og pent liksom
 
Vi har arvet, men litt støtte størrelser m. Synes i hvert fall ikke det er ekkelt :eek:
 
Nei, det synes jeg ikke:) Det meste av babytøy kan vaskes på høy temperatur:)
 
Har ingen problemer med arvetøy. Her har vi arvet masse. Kjøper også bla brukte tøybleier. Blir jo vasket og ser jo an at de ser fine og rene ut før bruk.
 
Synes så slettes ikke det er ekkelt. Men at man hàr ulik smak i klær og kanskje vil ha eget til barnet sitt er en annen sak, men ekkelt er dårlig argument.
 
Lykke til med venninna di om hun syns gulp og avføring er ekkelt, for det kommer det garantert til å bli på de "nye" klærne hun kjøper til babyen sin. Betyr det at hun kommer til å kaste de og ikke vaske? Tviler at avføring og gulpen til hennes baby er så annerledes enn andres. Er som du sier, de blir jo vaska, pluss at klærne blir såvidt brukt før babyen vokser ut av de.
Veldig synd at venninna di takker nei, vi har arvet masse og er veldig takknemlig for det!
 
Nei,det syns jeg er fint:) jeg skal arve mye nå. Ikke noe som er ekkelt med bby veeel☺️
 
Arving er jo flott, både for lommebok, men enda mer for miljøet. Og du hadde vel helt sikkert ikke gitt videre klær med flekker over det hele, som ikke lot seg vaske.
Jeg har ingen å arve fra, da vi er første i familie og vennekrets som får barn, men ser at mange selger pent brukt babytøy på Finn. Så jeg tenker å skaffe en del der, det er jo også plagg som kun er brukt i få måneder og i flere tilfeller bare et par ganger, fordi de vokser så raskt.
Så lenge babyen er tørr, ren og mett, tviler jeg på at den bryr seg om klærne er arven. Bakterier drepes jo stort sett ved 40 grader, og er man i tvil får man vaske på 60 da. Ikke mye som overlever det :p
Men som med det meste i verden, er det jo opp til foreldrene å avgjøre hvor prioriteringene ligger og hva man ønsker :) :)
 
Overhodet ikke ekkelt.
Her er sikkert godt over halvparten av alt til småen brukt.
Inkl alle tøybleiene. Regnet på det og det var tøybleier brukt av sikkert ihvertfall 5 andre babyer, null stress og de ser fortsatt rene og fine ut.
 
Back
Topp