Er det dumt å bekymre seg?

PiluttaPilutta

Elsker forumet
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Hei.
Er endelig gravid etter 6 år med prøving, 7+0 i dag og passe stressa. Jobber som pedagogisk leder i barnehage og har vært i karantene/hjemmekontor siden innsett i mars. Tilfeldigvis hadde vi innsett akkurat i løpet av de samme dagene som Norge ble «stengt».
Nå som barnehagene åpner er jeg jo veldig bekymret for å gå tilbake i jobb, selv om vi foreløpig ikke har veldig mange tilfeller av corona smittede i min kommune.
Er det dumt å bekymre seg? Hva ville dere gjort?

Hei.
Er endelig gravid etter 6 år med prøving, 7+0 i dag og passe stressa. Jobber som pedagogisk leder i barnehage og har vært i karantene/hjemmekontor siden innsett i mars. Tilfeldigvis hadde vi innsett akkurat i løpet av de samme dagene som Norge ble «stengt».
Nå som barnehagene åpner er jeg jo veldig bekymret for å gå tilbake i jobb, selv om vi foreløpig ikke har veldig mange tilfeller av corona smittede i min kommune.
Er det dumt å bekymre seg? Hva ville dere gjort?

Nå har de jo sagt at gravide ikke regnes å være i noen risikogruppe - men jeg tror ikke du er alene om å føle på dette :)
Jeg jobber i butikk og har vært i full jobb hele tiden. Jeg synes det er spesielt utfordrende og ubehagelig å være på jobb nå som heg i tillegg er gravid..

Nå har de jo sagt at gravide ikke regnes å være i noen risikogruppe - men jeg tror ikke du er alene om å føle på dette :)
Jeg jobber i butikk og har vært i full jobb hele tiden. Jeg synes det er spesielt utfordrende og ubehagelig å være på jobb nå som heg i tillegg er gravid..
Ja ikke sant. Man burde jo stole på det som blir sagt, men så er det jo dette med at de ikke har så mye forskning på dette egentlig:nailbiting:

Jeg jobber også i barnehage, og har ikke vært på jobb etter jeg fant ut at jeg er gravid. Jeg skal også i arbeid igjenn når barnehagen åpner, og kjenner jeg er veldig bekymra egentlig. Jeg syns det er veldig dumt at gravide ikke blir regnet som en av de som er i risikogruppen mtp at det ikke er gjort så mye forskning på akkurat dette og også for at gravide er mer mottaglige for influensa generellt. Vi hadde ikke planlagt denne graviditeten i det hele tatt, og føler derfor vi trenger noen uker på å forberede oss på å fortelle nyheten , både til familie og jobb. Og om jeg forteller sjefen, så vet jeg ikke hva hun kan gjør for at jeg skal slippe å bekymre meg? Må vell evnt sykemeldes, men har ikke lyst til det heller :(

De har sett på gravide, så at det ikke er forskning på det stemmer ikke. I motsetning til for eksempel svineinfluensaen så er ikkje corona ekstra interessert i gravide. Det er også norske gravide som har vert smitta uten noen form for ekstremsyke. Bare litt forkjøla og kanskje litt feber, for gravide er influensa farligere. Også i Kina har dei samla inn studier om gravide å at det ikke ligger fprhøya risiko for oss. Er de gamle som sliter. Barn og voksne som er friske trenger ikke bekymre seg. Eneste eg bekymrer meg for er om eg skulle ha smitta mine syke besteforeldre, derfor holder eg meg vekke fra de.

Back
Topp