Er det bevegelse jeg har kjent nå?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
jeg er 20 uker gravid i dag :) jeg lengter etter å kjenne bevegelse, men har ikke kjent noe så lagt tror jeg. Men så på ultralyd på onsdag at set uten tvil var en aktiv liten gutt som rørte masse på seg:Heartblue så da senket jeg skuldrene mer

Men i går når jeg la meg for kvelden og lå i ryggleie og slappet av kjente jeg en slags leamus inni nederst i buken. Nede ved skambeinet nesten. Kan det ha vært de første bevegelsene :smiley-bounce022?

Det kan det absolutt ha vært! ❤️ Det begynte for meg med leamus-aktige bevegelser. Nå er det over til litt tidligere dult som jeg kjenner god selv om jeg ikke kjenner etter :)

Ja, det tror jeg at det har vært:) For det har jeg også følt de siste dagene. Kjennes ut som det er sånn leamu-bevegelser ja. Litt det samme som "rykninger" kan man kanskje si..? Vanskelig å forklare hehe. Men det er helt nederst i magen, enten midt på eller på sidene. Kjenner faktisk det nå også!
Er 20 uker selv i dag.

Last edited:
Jepp de er nok mest sannsynlig lille gutten som rører på seg :)

Det var akkurat sånn mine første spark kjentes ut! Etterhvert ble det bare som en sterkere leamus, og nå kjennes det ut som dulting fra innsiden [emoji1]

Jeg kjente noe lignenende i magen i går kveld også dere :angel4så kan godt være de første kjennbare bevegelsene. Ååh så bra:happy093

Jeg kjente noe lignenende i magen i går kveld også dere :angel4så kan godt være de første kjennbare bevegelsene. Ååh så bra:happy093
Så koselig:)
Sikker på at det er spark jeg kjenner også. Var utrolig aktiv i går kveld og i natt[emoji173]

Ja, gøy at vi er like langt på vei:) Har lengta lenge etter å kjenne liv! Da føler man seg ordentlig gravid[emoji7]
Helt enig :) synes det var så rart når jordmora sa lillingen var rundt 20cm, fordi jeg kjente jo ingenting:laughing002 hvordan kunne man ha en 20cm stor baby i mage å ikke kjenne de tenkte jeg

Men nå har endelig lillegutt begynt å sparke meg om kvelden slik at jeg vet at han er der :)

Det er mye mulig, første begelsene kan også bli misttolket som luft som beveger seg i tarmene, gled deg til sparkene kommer :D
(Hører ikke til i denne gruppa, måtte bare snike litt å hive inn en komentar)

Helt enig :) synes det var så rart når jordmora sa lillingen var rundt 20cm, fordi jeg kjente jo ingenting:laughing002 hvordan kunne man ha en 20cm stor baby i mage å ikke kjenne de tenkte jeg

Men nå har endelig lillegutt begynt å sparke meg om kvelden slik at jeg vet at han er der :)

Hehe, ja samme her. Jeg skjønte heller ikke at jeg hadde en baby på rundt 20cm når jeg ikke kjente noe :P I natt var han så aktiv at jeg sleit med å sovne hehe <3 Men det gjør ingenting, så lenge han har det bra!

Så han er best aktiv på kveldene hos deg også?:)

Hehe, ja samme her. Jeg skjønte heller ikke at jeg hadde en baby på rundt 20cm når jeg ikke kjente noe :p I natt var han så aktiv at jeg sleit med å sovne hehe <3 Men det gjør ingenting, så lenge han har det bra!

Så han er best aktiv på kveldene hos deg også?:)

Ja han er det :) eller det er da jeg merker det. Er så koselig å ligge i sengen på kvelden og avslutte dagen med å kjenne de små bevegelsene hans og bli varm i mammahjertet :Heartred

Jeg var på på ordinær ultralyd kl 18 på onsdag, og da så man jo på ultralyden at han var svært aktiv og utadvent. Så da holdt han turneshow uten at jeg merket noe. Så han rører deg nok mer enn det jeg merker.

Ja han er det :) eller det er da jeg merker det. Er så koselig å ligge i sengen på kvelden og avslutte dagen med å kjenne de små bevegelsene hans og bli varm i mammahjertet :Heartred

Jeg var på på ordinær ultralyd kl 18 på onsdag, og da så man jo på ultralyden at han var svært aktiv og utadvent. Så da holdt han turneshow uten at jeg merket noe. Så han rører deg nok mer enn det jeg merker.

Det er veldig koselig:) Jeg kjenner litt på dagen også, men stort sett på kveldene/natta.

Er så gøy å se når de spreller så fælt! Det gjorde vår også når vi var på OUL for ca 1 uke siden. Så du har rett i at den rører mer på seg enn det vi merker nå.

Back
Topp